یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز با تشریح افزایش بندهای مختلف بدهی در قبوض جدید گاز مشترکان خانگی، اعلام کرد: عوارض ماه های گذشته مشترکان به عنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می شود.

به گزارش افکارنیوز ، پس از اولتیماتوم های مسئولان شرکت ملی گاز نسبت به پرداخت به موقع قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری و احتمال قطع گاز مشترکان بدحساب، دریافت هزینه عوارش فروش گاز به مشترکان قسط بندی شده است.

از ابتدای تیر ماه سالجاری تاکنون با اضافه شدن بندی به عنوان عوارض به قبوض گاز مشترکان، بار مالی هر یک از این صورتحساب های گاز مشترکان برای یک دوره حدود ۳۵ تا ۴۰ روزه به صورت جداگانه چهار تا بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

از این رو به ازای مصرف هر یک متر مکعب گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی و تجاری ۱۰۰ ریال به بار مالی این قبوض افزوده شده است که این موضوع افزایش بار مالی قبوض گاز پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به همراه داشته است.

براساس محاسباتی که انجام شده است، هم اکنون متوسط مصرف ماهانه یک مشترک کم مصرف گاز خانگی ۳۵۰ تا ۴۰۰ مترمکعب است که از این رو به ازای این میزان مصرف گاز باید ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان جدا از قیمت گاز هزینه عوارض پرداخت کند.

در این بین با صدور قبوض جدید گاز، مشترکان خانگی در قبوض خود بندهای متعدد بدهی و بدهی معوق را مشاهده می کنند که به دلیل عدم اطلاع رسانی درست توسط شرکت ملی گاز مشاهده این بندهای اضفی ابهاماتی را برای مشترکان به ویژه خانگی به همراه داشته است.

غلامرضا مشایخی درباره اضافه شدن این بندهای متفرقه بدهی در قبوض گاز مشترکان گفت: براساس قانون بودجه سالجاری وزارت نفت موظف شده افزون بر دریافت بهای گاز به ازای مصرف هرمترمکعب گاز طبیعی ۱۰۰ ریال عوارض از مشترکان دریافت کند.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه دریافت عوارض در قبوض گاز در قانون بودجه سال ۹۲ مصوب و ابلاغ شده و تاخیر در اعمال آن به دلیل تاخیر در تصویب قانون بودجه انجام گرفته است، تصریح کرد: براساس این قانون این عوارض باید از اول فروردین امسال از مشترکان دریافت می شد که به دلیل تاخیر در ابلاغ بودجه اجرای آن نیز به تعویق افتاد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این عوارض شامل تمام مشترکان گاز است، بیان کرد: از این رو عوارض به عنوان بدهی گذشته با تقسیط در قبوض مشترکان ثبت می شود.

مشایخی خاطرنشان کرد: مشترکان شرکت ملی گاز پس از دریافت قبض این دوره گاز خود با عنوان جدید عوارض در قبوض خود روبرو هستند.

از سال گذشته هزینه آبونمان هم بار دیگر به قبوض گاز اضافه شده است که براساس برآوردهای شرکت گاز، بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان دیگر هم به بار مالی صورتحساب گاز مشترکان اضافه خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات