تا حالا فکر کرده اید که شیشه پنجره های برج ها، آسمانخراش ها و هتل ها چگونه شسته می شوند؟ شما باید از قدرت بدنی و آمادگی جسمی بسیار بالایی برخوردار باشید تا بتوانید یک شیشه پاک کن ماهر شوید.

به گزارش افکارنیوز ، هم اکنون مشاغل سخت بسیاری در دنیا وجود دارد که در نگاه اول شاید چندان دشوار به نظر نیاید ولی با اندکی دقت و تامل و البته قرار دادن خود به جای شاغلان این حرفه ها به سختی انجام این کارها پی می بریم. فلسفه موفقیت در یک شغل این است که هر کسی از شغلی که دارد لذت ببرد با این وجود برخی مشاغل هستند که انجام آنها سخت و دشوار و طاقت فرساست و تنها با داشتن انگیزه و روحیه بالا و البته مهارت می توان از عهده آنها برآمد.

آتش نشان ها

صحبت از آتش نشانان که می شود همه فکر می کنند وظیفه آتش نشان خاموش کردن آتش است ولی اگر احیانا یکی از دوستان یا نزدیکانتان این شغل را داشته باشد حتما به شما از تحمل مشقات این کار خواهد گفت.

آتش نشانان به خاطر ماهیت حرفه ای خود با آتش و حرارت زیاد سر و کار دارند و ممکن است در ماموریتهای خود دچار سوختگی هم بشوند، البته این تنها درد جسمی در شغل آتش نشانی نیست چون یک آتش نشان ناچار است برای مهار آتش و جنگ با شعله ها، شلنگ آب بزرگی را با خود حمل و فشار زیادی را بر عضلات کمر و بازوان خود تحمل کند.

بی خوابی و شیفت های آتش نشانان بسیار طولانی است و مجبورند که تمام طول شب و گاها چند روز پی در پی در ایستگاه آتش نشانی بیداری بکشند، با این حال آتش نشانان مردانی با اراده و قوی بنیه برای انجام هر ماموریتی هستند.

خلبانان و مهندسین پرواز

خیلی ها در بچگی آرزوی پرواز بر فراز ابرها و خلبان شدن را دارند ولی وقتی بزرگ می شوند جدی تر به این حرفه نگاه می کنند زیرا از فشار کار سنگینی که یک خلبان تحمل می کند باخبر می شوند، ساعتها پرواز در بلندی و بیداری های طولانی موجب بروز سردرد و گاها ضعف و سرگیجه در خلبانان می شود.

اگرچه برای هر پروازی از قبل برنامه ریزی می شود ولی شرایط آب و هوایی و اوضاع نامساعد جوی، لغزندگی باند و مواردی از این دست می تواند پرواز را به تاخیر انداخته و برنامه خواب و استراحت و تمرکز خلبانان و مهندسان پرواز را به هم بریزد؛ قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، اشعه و پرتوهای زیانبار و آسیب دیدگی ستون فقرات از جمله معضلات و سختی های کار افرادی است که ساعتهای طولانی پرواز می کنند.

تایپیست ها

اگر مجبور شدید که روزی یک تایپیست تمام عیار شوید و حرفه تایپیستی را به عنوان شغل محبوبتان انتخاب کنید دقت داشته باشید که این شغل از سختی های خاصی برخوردار است.

شاید شما به صورت تفننی مطلبی را تایپ کنید و مشکلی هم نداشته باشید ولی باید بدانید که اگر تاپیپست شدید ناچارید که ساعتهای متمادی با انگشتهای نازنینتان کار کنید و مچ دستتان را در یک موقیعت ثابت نگه دارید که در این حالت ابتلا به سندرم کارپال تونل (فشردگی اعصاب محیطی مچ) را باید به جان بخرید!

پرستاران

پرستاری از آن دست حرفه هایی است که سختی های آن بر هیچ کسی پوشیده نیست، پرستاران بیش از صاحبان مشاغل دیگر به دلیل بیماری یا آسیب جسمی دچار فرسودگی می شوند و از کار خود مرخصی می گیرند.

اگر شما از یک مرکز توانبخشی دیدن کرده باشید حتما پرستارانی را دیده اید که کار مراقبت از بیماران ناتوان از کنترل خود را برعهده گرفته اند، آنها در حین جابه جا کردن بیمار و برداشتن و بلندکردن اجسام و وسایل پزشکی فشار زیادی را بر بدن خود تحمل می کنند.

شیشه پاک کن برج ها

تا حالا فکر کرده اید که شیشه پنجره های برج ها، آسمانخراش ها و هتل ها چگونه شسته می شود؟ درست حدس زدید! شما باید از آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردار باشید تا بتوانید یک شیشه پاک کن ماهر شوید و شیشه ساختمانها و هتل ها را برای ساکنان آن برق بیاندازید.

در برخی مناطق مثل دوبی و تایلند شیشه پاک کن ها اعتراضی نسبت به وضع کاری خود ندارند چون بلافاصله با کوچکترین اعتراض، کارگر دیگری جای آنها استخدام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات