رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک:

رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک درباره اثرات مصوبه اخیر دولت برای افزایش وام خرید مسکن گفت: این افزایش ها باعث تورم نخواهد شد، بلکه موجب رونق بازار خواهد شد. برای تحریک بازار، افزایش وام مسکن لازم است.

به گزارش افکارنیوز ، رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک درباره اثرات مصوبه اخیر دولت برای افزایش وام خرید مسکن گفت: افزایش ها تسهیلات اخیر مسکن باعث تورم نخواهد شد، بلکه رونق بازار را بدنبال دارد و برای تحریک بازار، افزایش وام مسکن لازم بود.

مصطفی قلی خسروی افزود: «در کشورهای پیشرفته تا ۸۰ درصد قیمت ملک از سوی دولت، وام داده می شود. »

خسروی درباره تجارب قبلی افزایش قیمت مسکن با افزایش وام مسکن گفت: وام های ۳۵ و ۵۰ میلیونی جدید، حرکتی برای تحریک معاملات مسکن است. از سوی دیگر، معاملات مسکن مهر، آزاد شده است و با این مصوبات اخیر می توان پیش بینی کرد با این اقدامات دولت، مالکان مسکن مهر با فروش واحد خود، در مناطق جنوبی شهرها اقدام به خرید مسکن کنند.

او افزود: «با توجه به سهم بالای بازار مسکن در اقتصاد کشور، رونق گرفتن این بازار بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی نیز اثرگذاری مثبتی دارد. »

خسروی در پاسخ به این سوال که علت تعطیلی پروژه های مسکن مهر چیست، تصریح کرد: آخوندی در دوره وزارت خود دو سه بار بیشتر صحبت نکرده چون نمی خواهد سخنانش باعث تلاطم بازار شود و او درباره مسکن مهر نیز به مردم قول داد پروژه های نیمه تمام را تکمیل کند که ما باید به وی اعتماد کنیم و علت اصلی تعطیلی برخی پروژه ها افزایش هزینه های ساخت است که پیمانکاران از عهده تامین هزینه های آن بر نمی آیند.

رئیس اتحادیه کشوری املاک درباره اینکه آیا سطح کنونی قیمت ها در بازار به کف خود رسیده یا خیر، گفت: هنوز جای چانه زنی هست. اکنون ما در روز ۵ هزار معامله داریم که نصف بیشتر آن اجاره است. این در حالی است که قبلا در این موقع سال، بیشتر خرید و فروش داشتیم و این نشان از رکود بازار دارد که با افزایش وام، انتظار می رود، سرمایه های سرگردان و نقدینگی موجود از بازار بورس خارج و با ورود به بازار مسکن، این صنعت رونق دوباره ای بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات