یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه ها در دور دوم باید به سمت تولید حرکت کند، تصریح کرد: تنها ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستحق دریافت یارانه هستند.

به گزارش افکارنیوز ،   یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه ها در دور دوم باید به سمت تولید حرکت کند، تصریح کرد: تنها ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستحق دریافت یارانه هستند.

سیدسعید زمانیان با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون تلفیق با روحانی به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت و اظهار کرد: این دیدار در راستای اجرای هر چه بهتر شدن طرح هدفمند کردن یارانه و اصلاح نواقص و کاستی های این طرح با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

نماینده شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس با تاکید بر لزوم انجام کارکارشناسی در ارتباط با اجرای دور دوم هدفمند کردن یارانه ها، تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه یک مسئله کلان و بسیار با ارزش و با اهمیت در کشور است که ادامه و استمرار آن نیز باید بر اساس یک کارکارشناسی شده و عالمانه صورت گیرد.

زمانیان با بیان اینکه عدم اجرای صحیح طرح هدفمند کردن یارانه ها سرمایه کشور را با خطر مواجه کرد تصریح کرد: متاسفانه عدم اجرای صحیح این قانون، قاچاق سرمایه ارزشمندی همچون گازوئیل، بنزین و نفت را به خارج از کشور فراهم کرده است که باید با تعامل و کار دقیق جلوی این سوء استفاده گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها به خوبی مصوب و ابلاغ شده است، ضعف در اجرا و سوء مدیریت در دولت قبلی را عامل ضربه و ضعف در اجرای این طرح دانست.

عدم اجرای صحیح طرح هدفمندکردن یارانه های بدنه اقتصادی کشور را دچار ضربه می کند

نماینده شهرکرد در مجلس، افزود: عدم اجرای صحیح طرح هدفمندکردن یارانه ها زیر ساخت ها و بدنه اقتصادی کشور را دچار ضربه و مشکلات فراوانی کرده، تا جایی که ضربات بسیاری به بخش های صنعت و تجارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به دنبال یک ادبیات جدید در اداره کشور هستند خاطرنشان کرد: مجلس و دولت در راستای حل مشکلات و معضلات موجود در کشور همچون تورم و بیکاری به دنبال تعامل و همکاری دو جانبه هستند و به طور قطع از حاشیه سازی ها جلوگیری خواهند کرد.

زمانیان به شعار مجلس و دولت در اجرای هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و افزود: اجرای هدفمند کردن یارانه ها باید با کمترین هزینه و خسارت و با بیشترین بهره برداری و سود آوری برای تمام اقشار به ویژه اقشار ضعیف و کمتر برخوردار همراه باشد که به یقین کار عالمانه و مدبرانه یکی از اولویت ها در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح خواهد بود.

اجرای دور دوم هدفمند کردن یارانه ها مستلزم برنامه ریزی است

وی اجرای دور دوم هدفمند کردن یارانه ها را مستلزم یک برنامه ریزی و کار کارشناسانه دانست و گفت: هدفمندکردن یارانه ها در دور دوم باید به سمت تولید و توجه به زیر ساخت ایجاد اشتغال و سود آوری به ویژه در اقشار کمتر برخوردار جامعه برود و بتواند اتکا به داخل را افزایش بدهد.

زمانیان با بیان اینکه تنها ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستحق دریافت یارانه هستند خاطرنشان کرد: دهک های اول تا پنجم تنها استحقاق دریافت این یارانه ها را دارند و بقیه جمعیت نیز هیچ گونه احتیاجی به این یارانه ناچیز ندارند چرا که درآمدها و پول های کلانی در دست آنها وجود دارد.

ایجاد نقدینگی با پرداخت یارانه ها تهدید جدی برای اقتصاد کشور است

وی ایجاد نقدینگی با پرداخت یارانه را یک خطر و تهدید جدی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر پرداخت یارانه ها در دور دوم همچون دور اول موجب نقدینگی شود به یقیین تورم در کشور یک تورم غیر قابل کنترلی شکل خواهد گرفت بنابراین یارانه ها باید به جامعه هدف که همان اقشار ضعیف هستند پرداخت شود.

زمانیان توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد، توجه به ظرفیت ها، توان داخلی و زیرساخت ها، ترمیم و حل مشکلات درمانی و بهداشتی، ایجاد تولید و اشتغال سود آور و تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت های اصلی اجرای دور دوم طرح هدفمند کردن یارانه ها برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه هدفمند کردن یارانه ها باید از منفعت طلبی و سوء استفاده های برخی اشراف زادگان جلوگیری کند تصریح کرد: طرح هدفمند کردن یارانه در مرحله دوم باید در راستای کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر صورت بپذیرد و از ورود و سوء استفاده برخی سودجویان جلوگیری شود.

زمانیان اظهار کرد: هزینه به دست آمده از فروش حامل های انرژی و پول دریافتی از قبوض آب، برق، گاز و محل تامین اعتبار و پرداخت یارانه های نقدی به حساب خانوارها است و مابقی درآمدها باید در جای دیگر هزینه و استفاده شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات