نتایج نظرسنجی یک برنامه زنده تلویزیونی

برنامه زنده تلویزیونی پایش دیشب در سوال خود از خبرگان اقتصادی نحوه ثروتمند شدن ایرانیان را به نظرسنجی گذاشت.

به گزارش افکارنیوز ، به نظر شما ثروتمندان ایران به طور معمول از چه راهی ثروت خود را به دست آورده اند؟ ۸۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که ثروتمندان ایران ثروت خود را از طریق" رانت و رابطه" بدست آورده اند.

برنامه زنده تلویزیونی پایش دیشب در سوال خود از خبرگان اقتصادی نحوه ثروتمند شدن ایرانیان را به نظرسنجی گذاشت. سوال نظرخواهی از خبرگان به این شرح بود: به نظر شما ثروتمندان ایران به طور معمول از چه راهی ثروت خود را به دست آورده اند؟



۸۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که ثروتمندان ایران ثروت خود را از طریق" رانت و رابطه" بدست آورده اند. ۱۲ درصد نیز به" کار و تلاش" و ۵ درصد نیز به" بخت و اقبال" رای دادند.



تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران ستاد اقتصادی دولت و وزارتخانه ها، مدیران شرکت های خصوصی و دولتی، استادان دانشگاه و خبرنگاران اقتصادی رسانه ها، در این نظرسنجی شرکت کردند.



نظرسنجی عمومی این برنامه که نیم میلیون شرکت کننده داشت نیز به این شرح بود: اگر ثروتی افسانه ای داشته باشید، چه نوع خانه و خودرویی می خرید؟ ۱- اشرافی و لوکس ۲- در حد متعارف.



در پایان این برنامه ۶۹ درصد از شرکت کنندگان گزینه دو را انتخاب کردند و ۳۱ درصد نیز به خرید خودروهای لوکس و اشرافی رای دادند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات