بازار خودرو در حالی در انتظار کاهش قیمت ها در آستانه لغو تحریم صنعت خودرو است که عرضه قطره چکانی خودروسازان مانع از پایین آمدن قیمت ها شده و حتی قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافته است.

به گزارش افکارنیوز، قیمت خودرو در بازار به حدی بالا است و این بازار در رکود قرار دارد که لغو تحریم صنعت خودرو نیز نتوانسته تأثیری در این موضوع داشته باشد.

در شرایط فعلی، بحث هایی که در مورد لغو تحریم صنعت خودرو از ۳۰ دی ماه مطرح شده، تأثیر چندانی بر بازار نداشته و کاهشی در قیمت ها ایجاد نکرده است.

در عین حال، با توجه به نزدیک شدن به سال نو، بازار شب عید خودرو رونق کمی گرفته و تا حدی خرید و فروش خودروهای داخلی بهتر شده، اما این شرایط تأثیر چندانی بر قیمت ها نداشته است.

از سویی، قیمت خودروهای خارجی نیز تغییر قابل توجهی نکرده و با توجه به ورود زیاد خودرو به بازار، قیمت ها افزایش یا کاهش قابل توجهی نیافته است و بازار همچنان در رکود به سر می برد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر پژو ۴۰۵ بنزینی با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نوع دوگانه سوز این خودرو با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می شود که به ترتیب ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته اند.

پژو پارس سال با استاندار یورو ۲ نیز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، در بازار ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و با استاندارد یورو ۴ به قیمت ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

در عین حال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، این روزها ۳۷ میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E۱ ایران خودرو نیز باید به قیمت ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که نشان دهنده رشد ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو است.

مدل E۲ این خودرو نیز با یک میلیون تومان افزایش قیمت، به قیمت ۳۶ میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

قیمت سمند ال ایکس نیز این روزها در بازار با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

در مورد محصولات سایپا نیز باید به قیمت ۲۲.۵ میلیون تومانی تیبا در بازار اشاره کرد که با با رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

قیمت سایپا ۱۱۱ مدل اس ایکس نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سایپا ۱۳۱ مدل اس ایکس هم رشد ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده، به طوری که در بازار ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شود.

سایپا ۱۳۲ مدل اس ایکس نیز با افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

قیمت تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو نیز در بازار ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با رشد ۲۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

در مورد مگان نیز باید به رشد ۵۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که این روزها ۸۸.۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

در بررسی قیمت خودروهای خارجی در بازار نیز می توان به کاهش ۳ میلیون تومانی قیمت اسپورتیج و عرضه این خودرو با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت مزدا ۳ در بازار با کاهش یک میلیون تومانی به ۱۱۷ میلیون تومان و قیمت هیوندایی I۲۰ به ۸۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سانتافه در بازار با یک میلیون تومان کاهش به ۱۸۰ میلیون تومان و قیمت سوناتا نیز با کاهش یک میلیون تومانی به ۱۳۲ میلیون تومان رسیده است.

این روزها توسان مدل I۳۵ نیز در بازار به قیمت ۱۳۹ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت بالا و رکود در شرایطی در بازار خودرو ادامه دارد که عرضه کم خودروسازان، مانع از کاهش قیمت خودرو شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات