حضرت امام کراراً در سخنان و پیام های خود بر لزوم رسیدگی و خدمت به محرومین و اقشار کم درآمد جامعه تاکید داشته اند، همان پابرهنگان و مستضعفین و محرومان و دورافتادگانی که امام انقلاب را مدیون آنها میداند و بار اصلی و فشار آن را بر دوش آنان! همان مردمانی که امام دولت را دولت آنها میخواند و خدمت به آنان و تامین نیازهایشان را اولویت دولت و جزو" باید" ها.

به گزارش افکارنیوز ، دولت محترم که پیش از به قدرت رسیدن سعی بر آن داشت تا خود را منتقد جدی پرداخت یارانه نقدی به مردم، جلوه دهد و از این دست اقدامات با نام هایی مانند گداپروری و… یاد می کرد و نیز تیم اقتصادی آن، از مخالفان سرسخت شیوه کوپنیسم و طرح اقتصاد کوپنی بوده اند گویا پس از جلوس بر اریکه قدرت، منطق و سیاست های اقتصادی خویش را از یاد برده و کناری نهاده و سیاست های عامه گرایانه و عوام پسندانه را بر آن ترجیح داده است! اعطای سبد کالایی به «جمعیت مورد نظر دولت» که در واقع به نوعی همان بازگشت به شیوه کوپنیسمِ مُشار است را می توان از سؤال برانگیزترین و در عین حال تاسف برانگیزترین طرح های دولت یازدهم تا زمان کنونی برشمرد.

حضرت امام کراراً در سخنان و پیام های خود بر لزوم رسیدگی و خدمت به محرومین و اقشار کم درآمد جامعه تاکید داشته اند، همان پابرهنگان و مستضعفین و محرومان و دورافتادگانی که امام انقلاب را مدیون آنها میداند و بار اصلی و فشار آن را بر دوش آنان! همان مردمانی که امام دولت را دولت آنها میخواند و خدمت به آنان و تامین نیازهایشان را اولویت دولت و جزو" باید" ها. قطعاً هر عملی از دولت سر بزند خاصّه در حوزه اقتصاد و بهبود معیشت، " باید" در جهت برآورده کردن نیازهای این افراد و اولی قرار دادن احتیاجات این قشر از جامعه باشد.

با توجه به توصیفات مذکور، اصولاً اعطای «سبد کالایی» به مردم در چه جهت و با چه مقصودی انجام می گیرد در حالی که جمعیت اصلی کارگران و اکثریت جامعه روستایی کشور از این «حاتم بخشی» دولت سهمی ندارند. آیا رواست ۱۵۰۰ میلیارد تومان از پولِ بی زبان این مملکت صرف سیاست بازی های تبلیغاتی دولت و خود نشان دادن شود و جمعیتی کثیر صرفاً به جهت نداشتن رسانه و ابزاری برای رساندن حرف حق خویش، از این «ولخرجی» های بدون منطق دولت محروم بمانند. وای بر رسانه" ملّی" که به جای اینکه تریبونی باشد برای مستضعفین و پابرهنگان و محرومین و کسانی که امام روح الله آنها را انقلابیون واقعی و نیروی عظیم و کوبنده این انقلاب میداند، تریبونی شده است برای عرض اندام عده ای" دلقکِ" هنرمندنما که به هر مناسبت و بهانه ای رسانه" ملی" پاتوقی می شود برای" دلقک" بازی ها و اراجیف گویی های آنها! آیا به واقع رسالت و تکلیف اصلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که از بیانات و فرمایشات حضرت امام (ره) و خلف صالحش کاملا قابل استنباط و استخراج است همین مسیری است که اکنون در آن قدم گذارده و گام فشرده است؟ !

«سبدکالایی» که دولت قصد اعطای آن را دارد قطعاً آنقدر ارزش ندارد که با دادن یا ندادن آن تاثیری قابل اعتنا، در زندگی و معیشت این قشر از جامعه احساس شود. اما این اقدام دولتمردان قطعاً نبود دغدغه در قبالِ این مردم و نداشتن اهمیت و اولویت برای تامین نیازهای اساسی آنها را نشان می دهد که حقیقتاً این گونه رفتارها و اعمال بسیار جای تاسف و البته تامل دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات