شرکت فناوری سامسونگ کره جنوبی بزرگترین تلویزیون آلترااچ دی دنیا را که کیفیت آن چهار برابر تلویزیونهای اچ دی فعلی است، با قیمت ۱۵۰ هزار دلار به بازار فروش عرضه کرد

به گزارش افکارنیوز ، از آنجا که تولید تلویزیونهای بزرگ با استفاده از OLED پرهزینه می شود، سامسونگ نیز به پیروی از حرکت تولید کنندگان جهانی تلویزیون به سمت تلویزیونهای آلترا اچ دی از دیروز دوشنبه ۹ دی ماه فروش بزرگترین تلویزیون دنیا را آغاز کرده است.


سال گذشته شرکت ال جی الکترونیکس به عنوان دومین تولید کننده بزرگ جهان OLEDها را آینده تلویزیون توصیف کرده بود. OLED صفحاتی فوق باریک هستند که می توانند تصاویر را با وضوح و عمق رنگی بیشتری نمایش دهند.

این درحالی است که سامسونگ و ال جی در تبدیل کردن تلویزیونهای OLED به یک جریان متداول که بتواند جایگزین LCD شود ناکام بودند اما هنوز تلاش می کنند تلویزیونهای بزرگتری تولید کنند که قیمت آن قابل قبول باشد. این درحالی است که رسانه های ژاپنی گزارش داده اند شرکتهای سونی و پاناسونیک نیز تصمیم گرفته اند به همکاری خود در زمینه OLED خاتمه دهند.




انتظار می رود به رغم کمیابی و گرانی، بازهم تقاضا برای خرید تلویزیونهای آلترا اچ دی افزایش یابد و در نتیجه قیمت این تلویزیونها سریع تر از تلویزیونهای OLED کاهش یابد. همچنین پیش بینی شده است که قسمت اعظم رشد در چین به عنوان بازار اصلی تولید کنندگان تلویزیون کره جنوبی رخ می دهد.

براساس پیش بینی های کارشناسان فناوری فروش تلویزیونهای آلترا اچ دی از ۱.۳ میلیون دستگاه امسال به ۲۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید.

تلویزیونهای آلترا اچ دی به تلویزیونهای ۴ کی نیز شهرت دارند چرا که این تلویزیونها چهار برابر تلویزیونهای اچ دی پیکسل دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات