رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تشریح طرح ساماندهی سهمیه های ویژه بنزین برخی از خودروها، اعلام کرد: با اجرای این طرح سهمیه های ویژه ماهانه بنزین ۴۰۰ تا ۱۲۰ لیتری برخی از خودروها به ۶۰ لیتر در ماه کاهش می یابد.

به گزارش افکارنیوز ، سید مجتبی شفیعی درباره جزئیات طرح ساماندهی سهمیه بنزین خودروهایی ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: برخی از خودروها همچون انواع وانت بارها با وجود دریافت سهمیه های بنزین نیمه یارانه ای با قیمت ۴۰۰ تومانی اما عملا در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور نیستند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه از این رو طرح ساماندهی سهمیه های ویژه بنزین وانت بارها آغاز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود دو میلیون وانت بار در سطح کشور به عنوان وانت بار حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در فاز اول طرح ساماندهی عملا ۷۰۰ هزار دستگاه وانت بار اصلا در این طرح مشارکت نکردند، اظهار داشت: از این رو یک میلیون و ۳۰۰ وانت بار در طرح ساماندهی شناسایی و ثبت نام شدند.

وی با یادآوری اینکه در این مرحله سهمیه های ویژه بنزین ۴۰۰ تومانی که بین ۴۰۰ تا ۱۲۰ لیتر در ماه بود به سهمیه بنزین خودروهای شخصی یعنی ماهانه ۶۰ لیتر کاهش یافت، بیان کرد: از سوی دیگر هم اکنون با مشارکت دستگاه های مختلف زیربط طرح جدید سامان دهی و شناسایی وانت بارهای عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

شفیعی با بیان اینکه در مجموع پیش بینی می شود حدود ۷۰۰ هزار دستگاه وانت بار به عنوان وانت بار عمومی در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور هستند، تبیین کرد: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه ۱۴.۱ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی توسط وانت بارها مصرف شده که پیش بینی می شود با اجریا طرح ساماندهی روزانه حدود ۱.۶ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین این دسته از خودروها شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه مرحله بعدی طرح ساماندهی سهمیه بنزین خودروها به آژانس های تاکسی و خودروهای آموزش رانندگی اختصاص دارد، گفت: با درخواست اتحادیه اتومبیل کرایه و سایر اصناف فعال در این حوزه شناسایی و ساماندهی سهمیه های بنزین این دسته از خودروها در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مرحله هم پیش بینی صرفه جویی روزنه دو میلیون لیتری در مصرف بنزین خواهد شد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح سهمیه های بنزین به طور کامل حذف نمی شود بلکه سهمیه های ویژه به سهمیه بنزین ۶۰ لیتری عادی خودروهای شخصی کاهش می یابد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات