تغییر آب و هوایی هزینه های توسعه را در فقیرترین کشورهای جهان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد و برای کشورهای در حال توسعه، هزینه سالیانه زیر ساخت های سازگار با تغییرات آب و هوایی به ۱.۲ تا ۱.۵ تریلیون دلار می رسد.

به گزارش افکارنیوز ، تغییرات آب و هوایی چالش بسیار مهم در دستیابی به توسعه پایدار بوده و زندگی میلیون ها نفر را تهدید به کشیدن در ورطه فقر می کند.

این در حالی است که ما تا کنون راه حل ها و دانش فنی بهتری برای جلوگیری از بحران و ایجاد فرصت هایی برای زندگی بهتر مردم سراسر جهان نداشته ایم.

تغییرات آب و هوایی تنها یک مسئله بلند مدت نیست. مسئله ای است که امروزه در حال اتفاق افتادن است و تلاش سیاست گذاران را برای شکل دادن به آینده نا مطمئن می سازد.

تغییرات آب و هوایی هزینه های توسعه را در فقیرترین کشورهای جهان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

برای کشورهای در حال توسعه، هزینه سالیانه زیر ساخت های سازگار با تغییرات آب و هوایی به ۱.۲ تا ۱.۵ تریلیون دلار می رسد، این در حالی است که فاصله منابع مالی تامین شده با میزان مورد نیاز ۷۰۰ میلیارد دلار تفاوت دارد.

رفع این مسئله نیازمند تلفیق تلاشهای بانک های توسعه، موسسات مالی، موسسات اعتباری صادرات، سرمایه گذاران نهادی، و بودجه های عمومی برای پاسخگویی به چالش های آب و هوایی و توسعه است.

تا سال ۲۰۵۰ دو سوم جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد.

کمک به شهرهای کشورهای در حال توسعه در دسترسی به منابع مالی بخش خصوصی و دستیابی به رشد سازگار با تغییرات آب و هوایی کم کربن و به موازات آن جلوگیری از ایجاد زیر ساخت های پر کربن یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری هایی است که ما می توان انجام داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات