پس از مخالفت وزارت نفت با واگذاری و خصوصی سازی شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی در قالب سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت ملی گاز هم واگذاری شرکت انتقال گاز به عنوان بزرگترین شرکت گازی کشور را منتفی اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، پس از توقف واگذاری برخی از شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مطابق با سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی، شرکت ملی گاز ایران هم با خصوصی سازی بزرگترین شرکت انتقال گاز ایران مخالفت کرد.

عبدالحسین ثمری معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از شرکت انتقال گاز به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت گاز یاد کرد و گفت: این شرکت مسئولیت انتقال گاز از مبادی تولید (پالایشگاه ها) به مبادی مصرف شامل مشترکان خانگی، تجاری صنایع و نیروگاه ها را برعهده دارد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه از این رو بحث واگذاری شرکت انتقال گاز به بخش خصوصی مطلقا مطرح نشده است، تصریح کرد: شرکت انتقال گاز همچنان زیر نظر شرکت ملی گاز وظایف عملیاتی خود را انجام می دهد.

بیژن زنگنه وزیر نفت هم پیشتر از واگذاری ۸ پالایشگاه گاز کشور در برنامه واگذاری های سه ماهه چهارم سال ۹۲ سازمان خصوصی سازی قرار دارد، مخالفت کرده بود، این در حالی است که پیش از آن هم وزیر نفت با واگذاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مخالفت کرده و حتی نامه نگاری با وزیر اقتصاد برای خروج نام این شرکت نفتی از لیست واگذاری ها انجام داده بود.

شرکت ملی نفت اخیرا به قرار گرفتن نام ۱۲ شرکت نفتی در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی واکنش نشان داده است.

سازمان خصوصی سازی چند هفته قبل با انتشار گزارشی، اعلام کرد: ۱۲ شرکت زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی ملی نفت ایران از گروه یک واگذاری ها، در سه ماهه چهارم امسال عرضه خواهد شد.

با گذشت ۲۴ ساعت از انتشار این گزارش سازمان خصوی سازی، شرکت ملی نفت ایران رسما به واگذاری ۱۲ شرکت نفتی در زمستان سالجاری واکنش نشان داد.

علی کاردر رئیس ستاد اصل ۴۴ قانون اساسی در شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران (مندرج در لیست سازمان خصوصی سازی) تا پایان امسال قطعی نیست، گفت: واگذاری هیچ یک از شرکت های مندرج در این لیست قطعی نیست.

این مقام مسئول در شرکت ملی نفت، تاکید کرد: متولیان امر در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام می کنند.

در همین حال پیش از این هم وزارت نفت رسما خواستار تعویق در واگذاری سهام شرکت ملی حفاری، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس شده بود.

عزت الله اکبری مدیرعامل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران هم اخیرا از توقف واگذاری این مجموعه نفتی با دستور وزیر نفت خبر داده و اعلام کرده است: با دستور وزیر نفت واگذاری شرکت کالا تا سال ۱۳۹۳ لغو شده است.

در همین حال، سید مهدی موسوی نژاد نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم با غلط و اشتباه توصیف کردن سیاست جدید وزارت نفت برای توقف واگذاری شرکت های نفتی به بخش خصوصی، اعلام کرد: با توجه به ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری و قانون برنامه پنجم، وزارت نفت بابد پاسخگوی توقف خصوصی سازی ها باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات