رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران گفت: هر چند دولت مدعی است که پرداخت سبد کالایی به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ربطی ندارد ولی اختصاص این سبد کالایی پیش زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است.

به گزارش افکارنیوز ، محسن بهرامی ارض اقدس درباره اختصاص سبد کالایی به سرپرست خانوارها، اظهار کرد: این که هر کاری برای مردم انجام شود به عنوان برخورد پوپولیستی یا سیاه و سفید دیده شود درست نیست.

وی ادامه داد: هر موضوعی باید در بازه زمانی خودش تفسیر، ارزیابی و از آن برداشت شود.

بهرامی با بیان این که در آستانه ورود به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هستیم، خاطرنشان کرد: لذا طبیعی است که دولت برای طی این دوره انتقالی و کم کردن فشار روی اقشار ضعیف با اجرای چنین سیاست هایی بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهد.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توزیع متوازن و حمایت از اقشار ضعیف بوده است تصریح کرد: لذا اجرای چنین طرح هایی می تواند با هدف شناسایی اقشار کم درآمد جامعه و بررسی های آماری انجام شده باشد.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند در مرحله اول جامعه هدف را مشخص کند و به عبارتی می تواند مقدمه شناسایی دهک های مختلف برای پرداخت، عدم پرداخت یا تغییر در میزان یارانه پرداختی باشد.

بهرامی با اشاره به این که این قبیل برنامه ها مشخص می کند در فاز دوم هدفمندی یارانه ها کدام افراد در اولویت دریافت یارانه یا اصلاح مبلغ آن قرار می گیرند گفت: این در حالی است که با توجه به سهم و نقش هزینه های مربوط به کالاهای اساسی و مواد خوراکی سهم اساسی در نرخ تورم دارد.

به گفته رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران، دولت می تواند با اتخاذ چنین سیاست هایی برنامه های بلند مدت خود را در راستای کاهش فشار تورمی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندسازی روی خانوارها مورد ارزیابی قرار دهد.

وی در رابطه با این که براساس ادعای دولت یازدهم پرداخت سبد کالایی به موضوع فاز دوم هدفمندی یارانه ها مرتبط نیست، گفت: دولت بگوید که ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارد، ولی دارد.

بهرامی در پایان با تاکید بر این که دولت می تواند از ارائه سبد کالایی استفاده آماری کند، گفت: دولت می تواند درباره تاثیر پرداخت سبد کالایی و تاثیر آن روی نرخ تورم و دهک های مختلف جامعه که با اجرای فاز دوم دچار مشکل شده اند تصمیم گیری کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات