نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت در مورد نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳ گفت که این پیشنهاد به دلیل شرایط تورمی محتاطانه تنظیم شده و افزایش نگران کننده ای در قیمت حامل های انرژی به دنبال نخواهد داشت.

غلامرضا تاج گردون اظهار کرد: به نظر می رسد دولت در تنظیم پیشنهاد خود درخصوص هدفمندی در سال آینده احتیاط به خرج داده و ما امیدواریم مجلس در همین چارچوب که به صورت معقولی تنظیم شده، همکاری لازم را با دولت داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا با رقم فعلی پیش بینی شده از سوی دولت برای درآمدهای هدفمندی، میزان یارانه پرداختی به مردم تغییر می کند یا نه، گفت: در این پیشنهاد ۵۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، غیرنقدی و بخش سلامت پیش بینی شده اما اینکه سقف پرداخت نقدی در حد قبلی باقی بماند یا تغییر کند به برنامه دولت در این زمینه بستگی دارد.

نایب رییس کمیسیون تلفیق درباره میزان افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده براساس پیشنهاد دولت نیز تصریح کرد: جزییات نحوه افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی به نحوه محاسبه دولت بستگی دارد و از پیشنهاد ارائه شده، عدد و رقمی در این زمینه بیرون نمی آید.

تاج گردون با بیان اینکه در پیشنهاد دولت، درآمد هدفمندی یارانه ها از ۵۲ هزار میلیارد در سال گذشته به ۶۲ هزار میلیارد در سال آینده افزایش یافته، تصریح کرد: بنابراین این رقم رشد قابل ملاحظه ای ندارد و این به دلیل شرایط تورمی موجود و جلوگیری از وارد شدن فشار به مردم است که دولت بهتر دیده اینگونه عمل کند.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به خاطر شرایط تورمی کشور با روش محتاطانه تری عمل کرده، این احتیاط را معقول توصیف کرد و گفت که نگاه اکثریت نمایندگان مجلس فاصله زیادی با نگاه دولت ندارد و مجلس آمادگی همکاری با دولت را دارد.

در پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت برای نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها در سال ۹۳،۶۳ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده که ۵۱ هزار میلیارد تومان آن از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات دیده شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات