وزیر نفت ایران در نشست اقتصادی داووس با روسای شرکت های بزرگ نفتی جهان برای ترغیب آنها به بازگشت به ایران دیدار می کند.

به گزارش افکارنیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیژن زنگنه - وزیر نفت ایران - گفت: ما پروژه های سرمایه گذاری و فنی زیادی را طراحی کرده ایم تا تولید را در میادین نفت و گاز خود ارتقا دهیم و شرکت های بزرگ نفتی بین المللی در این زمینه می تواند ایفای نقش کنند.

زنگنه افزود: در نشستهای صنعت نفت و گاز در داووس که با حضور رییس جمهوری ایران انجام خواهد شد دیدارهای رو در رو با مدیران بلند پایه شرکت های بزرگ نفتی خواهم داشت تا نقش آنها را برایشان توضیح دهم.

ایران و گروه پنج+یک در ماه نوامبر گذشته به یک توافقنامه هسته ای تاریخی دست یافتند که بر اساس آن بخشی از تحریم های ایران به مدت شش ماه لغو شد و قدرت های غربی متعهد شدند که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکنند. این توافقنامه از تاریخ ۲۰ ژانویه اجرایی شد.

زنگنه افزود: تلاشهای ما در وزارت نفت روی دوران پس از تحریم ها متمرکز شده است.

بیش از ۴۰ تن از سران کشورهای جهان و حدود ۲۵۰۰ شرکت کننده در نشست اقتصادی سالانه که در شهر داووس سوییس برگزار می شود، شرکت می کنند.

رییس جمهوری ایران به همراه محمد جواد ظریف - وزیر امور خارجه - و بیژن زنگنه - وزیر نفت ایران - در این نشست حضور دارند.

بر اساس این گزارش روحانی قصد دارد با ارتقای روابط دیپلماتیک با غرب، سرمایه گذاری خارجی را در ایران افزایش دهد. وی نشست داووس را به دلایل اقتصادی و سیاسی، یک فرصت مهم برای ایران برشمرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات