دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت به نفع خودروسازان خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، احمد نعمت بخش در رابطه با اظهارات رییس جدید شورای رقابت مبنی بر تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو، اظهار کرد: فرمول قیمت گذاری فعلی دارای ایراداتی است که امیدواریم با تغییر در فرمول حل شود.

وی با بیان این که خودروسازان مستندات خود در زمینه زیان ده بودن تولید محصولات را به رییس جدید شورای رقابت ارائه کرده اند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اظهارات رییس جدید شورای رقابت در زمینه تغییر فرمول قیمت گذاری ناظر بر همین موضوع است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: مهمترین ایراد در فرمول فعلی قیمت گذاری خودرو نادرست بودن نرخ های در نظر گرفته شده به عنوان قیمت های پایه خودروها است.

وی افزود: همچنین در فرمول فعلی هزینه های تامین مالی خودروسازان مدنظر قرار نگرفته است که این موضوع باید در فرمول جدید اصلاح شود.

نعمت بخش با بیان این که فرمول فعلی قیمت گذاری با وجود ایراداتش به درستی اجرا نشده است، تصریح کرد: مدت ها است که خودروسازان درخواست خود برای محاسبه تورم سال جاری را به شورای رقابت ارائه کرده اند اما تاکنون این کار صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در فرمول جدید قیمت گذاری خودرو واقعیت های این صنعت مدنظر قرار گرفته و خودروسازان از زیان خارج شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات