مدیر‌کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد

مدیر‌کل میراث فرهنگی لرستان گفت: مجتمع گردشگری پل‌دختر در وسعت ۳۸ هکتار احداث و راه اندازی می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، سید قاسم قربانی در بازدید از شهرستان پلدختر اظهار کرد: در بازدیدی که از مجتمع

گردشگری لاله داشتیم قرار شد یک مجتمع گردشگری در مرتفع ترین قسمت شهر پل دختر راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: این مجتمع که ۳۸ هکتار مساحت دارد، از مجتمع گردشگری بام لرستان در کوه مدبه شهر خرم آباد الهام گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: طرح پیشنهادی این مجموعه شامل راهشکافی، احداث فضای سبز، آلاچیق، پلهای دسترسی، رستوران سنتی و چشم اندازی به پل باستانی، رودخانه کشکان و شهر پلدختر است.

قربانی افزود: با احداث این پروژه گامی مهم در ارتقای فضای گردشگری و زیرساخت های این بخش و در نتیجه جذب توریسم در این شهر برداشته می شود.

وی از کلنگ زنی نخستین هتل شهرستان پلدختر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری ۱.۵
میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: این پروژه از مهمترین پروژه های شهرستان پلدختر در زمینه جذب گردشگر و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان است.

قربانی با اشاره به قابلیت های شهرستان پلدختر در زمینه آثار تاریخی بیان کرد: در جلسه ای که با مسئولان پلدختر داشتیم قرار شد
شهرداری پلدختر زمین مورد نیاز برای احداث موزه را در خیابان ساحلی محدوده پارک آزادگان به میراث فرهنگی واگذار کند و میراث فرهنگی نیز نسبت به احداث ساختمان مربوطه اقدام کند.

وی گفت: این موزه نخستین موزه ای است که در شهرستان پلدختر راه اندازی می شود و شامل موزه های مردم شناسی و باستان شناسی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان افزود: قرار است در صورت راه اندازی این موزه و تامین امکانات امنیتی لازم، چند قلم از اشیای غار کلماکره به عنوان مهمترین مکان باستانی شهرستان پلدختر در این موزه به نمایش گذاشته شود.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات