معاون صنعت و معدن لرستان

شهرک گلخانه‎ای خرم آباد راه اندازی و در سال آینده به بهره‎برداری می‎رسد.

  فریبرز حسامی در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی لرستان اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۷۱ هزار تن کالا غیر نفتی از لرستان صادر شده است. وی گفت: مقدار صادرات غیرنفتی لرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ریالی ۳۰ درصد و به لحاظ وزنی ۱۲ برابر افزایش داشته است که بیشتر این صادرات به کشورهای رومانی، آذربایجان، عراق، گرجستان، یونان، افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، هندوستان، ترکمنستان و قرقیزستان است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: این کالاها در قالب محصولات لبنی، پودر کربنات کلسیم، فروسیلیسیم، سنگ، محصولات بهداشتی، ظروف شیشه‎ ای، داروهای انسانی و دامی، سالامبور گوسفندی و بیسکویت از گمرک خرم‎ آباد صادر شده است و ارزش آن ها بالغ بر ۳۱ میلیون دلار است.

حسامی به راه‎ اندازی شهرک گلخانه‎ ای خرم آباد اشاره کرد و گفت: این شهرک در سال آینده به بهره‎ برداری می‎ رسد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت راه‎ اندازی این شهرک تولید محصولات گلخانه‎ ای با هدف صادرات و با بسته‎ بندی مناسب در استان افزایش خواهد یافت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: با راه‎ افتادن شهرک گلخانه‎ ای افزون بر ایجاد اشتغال در این بخش، بیشتر از سه میلیون دلار در حوزه صادرات محصولات کشاورزی سود رسانی دارد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات