رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: آنچه که سبب بقای ما می شود حفظ و استفاده درست از منابع طبیعی است و امروزمهم ترین عامل در آلودگی هوای کشور عدم توجه به ریز گردها ومنابع طبیعی است.

داریوش عباسی درجلسه هماهنگی برنامه ریزی هفته منابع طبیعی در بروجرد، اظهارکرد: حفظ ونگهداری از منابع طبیعی و استفاده به جا وصحیح ازآن همانطورکه در احادیث و روایات نیز تاکید شده از مهم ترین و ارزشمند ترین کارهاست.

وی افزود: آنچه که سبب بقای ما می شود حفظ و استفاده درست از منابع طبیعی است و امروزمهم ترین عامل در آلودگی هوای کشور عدم توجه به ریز گردها ومنابع طبیعی است.

عباسی بیان کرد: در کشور ما منابع طبیعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است واحیا، توسعه وبهره برداری مناسب از آن شعار منابع طبیعی است که باید در بین مردم تبیین شود.
وی تصریح کرد: در زمینه حفظ منابع طبیعی و بالا بردن سطح عمومی اطلاعات مردم به ویژه دانش آموزان، منابع طبیعی بروجرد برای ۲۶۳ دانش آموز کارت همیار منابع طبیعی صادر کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: برنامه های این واحد به مناسبت هفته منابع طبیعی در بروجرد، کاشت تعداد ۱۰۵ هزار اصله نهال در پارکها، ادارات و فضای سبز بروجرد است.

وی افزود: این تعداد نهال درانواع مختلف شامل زبان گنجشک، اقاقیا، ابریشم، کاج صنوبر هستند.

عباسی تصریح کرد: جشن درختکاری در پارک جنگلی شهید بهشتی، توزیع نهال در نماز جمعه شهرستان و تجلیل از همیاران طبیعت را از دیگر اقدامات این نهاد در هفته منابع طبیعی است.

محسن یعقوبی فر معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: طبیعیت میراث گرانبهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است که متاسفانه به خاطر عملکرد برخی از دستگاهها بخشی از منابع طبیعی بروجرد دچار خسارات جبران ناپذیری شده است که احیای این منابع تا حدودی امکان پذیر نیست.

وی افزود: حفظ منابع طبیعی باید در اولویت کارها باشد وهمه در مقابل حفظ و نگهداری این سرمایه های ملی مسئولیت داریم.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد تصریح کرد: دخالت های نادرست وغیر کارشناسی در بسیاری از اکو سیستمهای گیاهی وجانوری سبب شده که متاسفانه ما بسیاری از گیاهان طبیعی و جانوران موجود را از دست بدهیم.

وی افزود: دره های زیبای زاگرس در حال نابودی هستند و اگر این فرهنگ ترویج داده شود که منابع طبیعی متعلق به خود مردم است به طور قطع مردم نیز در زمینه حفاظت از این سرمایه مشارکت بیشتری می کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات