مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خبر داد:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در لرستان ۱۳ خوشه صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی شناسایی شده است و یکی از خوشه ها در مرحله پایانی و توسعه قرار دارد.

فرزاد محمدی ظهر امروز در برگزاری نخستین کمیته توسعه خوشه های کسب و کار اظهار کرد: این کمیته به منظور حمایت از تولید و توسعه خوشه های کسب و کار و با توجه به نقش سازمان صنایع کوچک در در سامان دهی خوشه ها شبکه های کسب و کار برگزار شده است. وی افزود: در لرستان ۱۳ خوشه صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی شناسایی شده است و یکی از خوشه ها در مرحله پایانی و توسعه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: این خوشه های صنعتی شامل، طیور، پرورش ماهی قزل آلا، خوراک دام، ورشو، جاجیم و گلیم، فرآوری زیتون، گیاهان دارویی، انار و انجیر، خیار شور، برنج کوبی، نایلون، عسل و سنگ شناسایی شده که امکان سنجی دو خوشه سنگ و عسل صورت گرفته و خوشه سنگ در مرحله پایانی و یا همان فاز توسعه خود را سپری می کند.

محمدی افزود: این کمیته در استانداری لرستان و با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استانداری برخی دیگر از مسئولان استانی به منظور شناسایی خوشه های صنعتی لرستان برگزار شده است که در برگزاری این مراسم ابتدا گزارشی از چگونگی شکل گیری و شرایط لازم برای توسعه خوشه های صنعتی ارائه شد.

وی بیان کرد: برای ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی به سازمان کارگزار مرتبط با خوشه یعنی عامل توسعه خوشه (CDA) و حمایت نهادهای پشتیبان خوشه که متشکل از دستگاه های دولتی و غیر دولتی هستند، نیازمند هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: توسعه خوشه های کسب و کار در لرستان بحث مهمی است که ساماندهی آن می تواند سبب ایجاد اعتماد متقابل در میان یک شبکه تولیدی شود.

محمدی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که دستگاه های اجرایی مرتبط را برای عضویت در کمیته توسعه خوشه های کسب و کار معرفی کند و جلسه آموزشی تربیت CDA برای کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط را برگزار کند.

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه واگذاری توسعه دو خوشه ورشو و ماهی قزل آلا به اداره میراث فرهنگی و سازمان جهاد کشاورزی بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات