مدیر‌عامل ‌آب و فاضلاب لرستان خبرداد:

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۹۷ درصد از تونل ۳۴۵ متری خط انتقال آب کاکا رضا به خرم‌آباد اجرایی شده ‌و بقیه این طرح تا پایان امسال تکمیل و اجرایی می‌شود.

مجید کیانپور ظهر امروز در جلسه شورای فنی لرستان اظهار کرد: هم اکنون ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می شود که برای جلوگیری از هدر رفتن این میزان آب اقدام به اجرای ۱۰ پروژه سدسازی در استان کرده ایم. وی افزود: برای تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح های عمرانی از فروش اوراق مشارکت برخی از این پروژه ها استفاده می شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: با اجرای این پروژه ها می توان از آب های استان برای مصارف کشاورزی، اقتصادی و گردشگری استفاده کرد.

کیانپور گفت: با اجرای این طرح ها بخش عمده ای از زمین های کشاورزی از آب بهره مند می شوند و تحت پوشش شبکه آبیاری قرار می گیرند.

مهدی اکبریان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تونل انتقال آب کاکارضا به خرم آباد تا کنون ۹۷ درصد پیشرفت کاری داشته است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی مهندسان و کارگران تمام مسیر انتقال آب مسیر سازی شده و آماده لوله گذاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: این طرح که ۲۱ کیلومتر طول دارد از محل سد سراب تلخ شروع شده است.

وی افزود: از تونل ۳۴۵ متری خط انتقال آب این سد ۹۷ درصد آن اجرایی شده است که بقیه این طرح تا پایان امسال تکمیل و اجرایی می شود.

اکبریان تصریح کرد: با اجرای این طرح آب شرب شهر خرم آباد تا سال ۱۴۲۰ تأمین می شود.

وی افزود: آب شرب خرم آباد هم اکنون از طریق ۲۷ حلقه چاه و ۳ دهنه چشمه تأمین می شود که با خشکسالی های اخیر این منابع جوابگوی آب آشامیدنی مرم خرم آباد نیست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار کرد: پروژه انتقال آب کاکارضا که حدود ۱۰ ماه است راه اندازی شده است تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیمانکار مجری این طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.

اکبریان گفت: با اجرای این پروژه در هر ثانیه هزار و ۸۳۰ لیتر آب وارد تصفیه خانه خرم آباد می شود که این میزان می تواند آب آشامیدنی لازم برای ۵۷۰ هزار نفر را تأمین کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات