استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: کارخانه سیمان خرم‌آباد مجددا راه‌اندازی می‌شود و در این زمینه با صندوق بازنشستگی بانک ملی و هلدینگ بانک سپه برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سیمان خرم آباد رایزنی هایی صورت گرفته است.

هوشنگ بازوند امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در خرم آباد اظهار کرد: برای احیا و راه اندازی مجدد این کارخانه با صندوق بازنشستگی بانک ملی و هلدینگ بانک سپه مذاکراتی صورت گرفته که بنا بر این مذاکرات اعتبار لازم برای راه اندازی این کارخانه تأمین می شود. وی افزود: ما قصد داریم سرمایه شرکت سیمان خرم آباد را تا ۷۰ میلیارد تومان افزایش دهیم تا بتوانیم این صنعت را در سال آینده از حالت رکود دربیاوریم و فعال کنیم.

حجت الله بیرانوند رئیس سازمان صنعت ومعدن لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با پیگیری های انجام گرفته از سوی استاندار لرستان تا کنون پرداخت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای راه اندازی مجدد کارخانه سیمان خرم آباد تصویب شده است.

وی افزود: این میزان سرمایه در اختیار پیمانکاران قرار داده می شود تا پروژه عملیاتی را اجرایی کنند.

علی هادی چگنی معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه اظهار کرد: برای راه اندازی خوشه های صنعتی در لرستان پیگیری های زیادی انجام گرفته است که از جمله نتایج آن راه اندازی خوشه سنگ در لرستان است.

وی افزود: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در صدد راه اندازی خوشه های صنعتی دیگری از قبیل: عسل، فرش و گلیم است که به زودی خوشه های فرش و گلیم در استان راه اندازی می شود.

چگنی تصریح کرد: هدف از راه اندازی خوشه های صنعتی ساماندهی و توسعه مشاغل صنعتی است.

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان گفت: خرید مواد اولیه مورد نیاز صنایع، ارائه آموزشها، بازاریابی و فروش از جمله حلقه های مورد نظر در تشکیل خوشه های صنعتی است.

وی اظهار کرد: در زمینه فرش و گلیم ظرفیت های زیادی در لرستان وجود دارد که با توسعه این بخش می توان به ساماندهی مشاغل کمک زیادی کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات