مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خبر داد:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: برای حفظ و صیانت از محیط زیست و ترویج فرهنگ درختکاری در استان تعداد ۳۰۰۰ اصله نهال در شهرک های صنعتی لرستان کاشته شد.

فرزاد محمدی امروز در مراسم نهال کاری در شهرک های صنعتی لرستان اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی امسال هم مانند سال های گذشته برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ محیط زیست اقدام به کاشت ۳۰۰۰درخت در محیط این شهرک ها کرده است. وی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز افزود: اهمیت توسعه فضای سبز کمتر از توسعه صنعتی نیست و با توجه به تهدیدهای جوی امسال باید به درختکاری اهمیت بیشتری داده شود زیرا درختان در تصفیه هوا و کاهش آلودگی آن نقش بسزایی دارند.

محمدی تصریح کرد: در ایران بارش برف و باران یک سوم جهان است که میانگین تبخیر در ایران سه برابر میانگین جهانی است که باعث تخریب و از بین رفتن منابع طبیعی شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان با بیان اینکه شهرک های صنعتی برای جلوگیری از آلودگی هوا فقط از بحث درختکاری استفاده نمی کنند افزود: با گازرسانی به این شهرک ها اقدام بزرگی برای کاهش آلودگی انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: سه تصفیه خانه در شهرک های شماره یک بروجرد، شماره یک و دو خرم آباد احداث شده است که تصفیه خانه شهرک شماره یک بروجرد از همه لحاظ تکمیل شده است که تصفیه خانه های شماره یک و دو خرم آباد در سال آینده به بهره برداری می رسند.

محمدی افزود: با وجود محدودیت های مالی اعتبار لازم برای اجرای این طرح از منابع داخلی شرکت تأمین شده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات