استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: استان لرستان با دارا بودن ظرفیت های بسیار بالا آماده واگذاری طرح های عمرانی استان به سرمایه گذاران ترکیه از طریق فاینانس خارجی است.

به گزارش لرستان خبر از   خرم آباد ، هوشنگ بازوند در دیدار با سفیر ترکیه در خرم آباد اظهار کرد: موقعیت ایران در خاورمیانه در تمام مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و بر اساس برنامه کوتاه مدت توسعه و چشم انداز ۱۴۰۴ در نظر دارد به عنوان یک کشور توسعه یافته خود را در دنیا معرفی کند.
وی افزود: یکی از راه های پیشبرد این سند چشم انداز استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از نظر شرعی و دینی حافظ و حامی سرمایه گذارانی است که در این کشور سرمایه گذاری می کنند.
بازوند تصریح کرد: امروزه علی رغم تحریم های اقتصادی امریکا علیه ایران باز هم شاهد ورود سرمایه گذاران خیلی از کشورها از جمله ترکیه به ایران هستیم و موج سرمایه گذاری خارجی در کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افزایش یافته است و در این مدت کوتاه پایه های دیوار تحریم علیه ایران لرزان شده است.
استاندار لرستان افزود: با وجود تحریم ها علیه ایران این مسأله برای ما مسأله مهمی نیست زیرا با تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ما این تحریم ها را به عنوان چالش پیش روی خود نمی بینیم.
وی اظهار کرد: لرستان یکی از استان های پر ظرفیت ایران است و می توان آن را جزء یکی از ۵ استان اول کشور دانست که از نظر تاریخی، گردشگری، طبیعی و صنایع دستی دارای ظرفیت ها و ویژگی های قابل توجهی است.
بازوند بیان کرد: لرستان از نظر حمل و نقل دارای زیرساخت های بسیار مساعدی است و هم اکنون نیز طرح توسعه فرودگاه با وجود مرز هوایی در حال اجرا است.
استاندار لرستان گفت: با راه اندازی خط هوایی و توسعه فرودگاه لرستان در آینده نزدیک برای پرواز به کشور های خاورمیانه و برخی کشورهای خاور دور مشکلی نداریم و از نظر حمل و نقل ریلی نیز لرستان یکی از اولین استان های دارای این امکان بوده است.
وی بیان کرد: لرستان از نظر بارندگی جزء ۴ استان اول کشور است که سالانه ۱۲ میلیارد مترمکعب خروجی آب از این استان است که تنها استانی است که بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر آبراه و رودخانه در آن وجود دارد.
بازوند افزود: لرستان در زمینه معادن و کشاورزی و دامداری نیز دارای ظرفیت های قابل توجهی است و بارش زیاد باران نیز این ویژگی را در لرستان چند برابر کرده است.
استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان به عنوان سرزمین آبشارهای ایران و پل های تاریخی است که این جاذبه های گردشگری و طبیعی این استان را به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور معرفی کرده است.
بازوند افزود: در زمینه صنعت ساختمان از سرمایه گذاران ترک دعوت و حمایت می کنیم که در این استان اقدام به سرمایه گذاری و اجرای طرح های خود بپردازند و از طریق فاینانس خارجی سرمایه خود را در این استان برای اجرای طرح های عمرانی بکار گیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات