امام جمعه سلسله:

خبرگزاری لرستان خبر: امام جمعه سلسله گفت: با اقتصاد مطلوب می توان در مقابل تهدیدات و تحریمهای دشمن ایستادگی کرد و اقتصاد مطلوب نیز بدون فرهنگ صحیح امکان پذیر نیست.

به گزارش لرستان خبر از  سلسله،   حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان سلسله  با اشاره به جایگاه کرامت انسانی در قرآن کریم  اظهار کرد:   در قرآن کریم اینگونه آمده است که خداوند، همان کسی است که زمین و آسمان را خلق و به واسطه نزول باران، ثمرات را از زمین رویاند و آن را رزق انسان و برای انسان قرار داد و لذا انسان نیز باید قدرشناس نعمات خداوند باشد.

وی افزود: با لطف و رحمتی که خداوند نسبت به انسان داشته و دارد، نعمتهای خداوند قابل شمارش نیستند لذا هر انسانی باید با رعایت حدود الهی، شکر نعمتهای خداوند را بجا آورد.

امام جمعه شهرستان سلسله با اشاره به سالروز شهادت امام علی النقی (ع) بیان کرد: امید است با تکیه بر آموخته های دینی، از سیره ائمه درس گرفته و به یاد داشته باشیم که سکوت ائمه و تحمل رنجها و مشقتها توسط آن بزرگواران برای این بود که تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) به درستی و به شایستگی به پیروان امت پیغمبراسلام (ص) منتقل شود و آنان نیز زمینه ساز حکومت الهی امام عصر (ع) باشند.

حجت الاسلام موسوی  به سالروز شهادت شهید مطهری و مقام والای ایشان اشاره و تصریح کرد: شخصیت استاد مطهری برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) بود و این دانشمند بزرگ با اندوخته های دینی و علمی و نیز با کلام نافذ خود در برابر منحرفان ایستاد و از اسلام دفاع کرد.

وی عنوان کرد: استاد مطهری، آن کسی است که با نظریه پردازی دقیق دینی به جنگ جهل و نادانی رفت و در آخر نیز به مقام والای شهادت که بحق شایسته آن بود، رسید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه سیاست منهای دین معنایی ندارد افزود: هنر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) این بود که بین دین و سیاست پیوند ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد بدون فرهنگ، ناقص است گفت: با اقتصاد مطلوب می توان در مقابل تهدیدات و تحریمهای دشمن ایستادگی کرد و اقتصاد مطلوب نیز بدون فرهنگ صحیح امکان پذیر نیست.

امام جمعه شهرستان سلسله با هشدار نسبت به رخنه فرهنگی در کشور اظهار کرد: رخنه فرهنگی مانند رخنه اقتصادی نیست که بتوان آن را ترمیم کرد و این معضل، قابل اصلاح نخواهد بود و هرگونه تعللی در امر فرهنگی، خیانت به ملت و آرمانهای مقدس و والای نظام است.  

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات