رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان در تولید ماهیان سردابی رتبه اول کشور را دارد اما این کافی نیست؛ چرا که ظرفیت افزایش ۲ برابری تولید این آبزیان در استان وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، مهرداد غضنفری در همایش ملی ماهیان سردابی که امروز به میزبانی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در خرم آباد برگزار شد اظهار کرد: لرستان در تولید ماهیان سردابی رتبه اول کشور را دارد اما این کافی نیست؛ چرا که ظرفیت افزایش ۲ برابری تولید این آبزیان در استان وجود دارد.

وی اقدامات انجام شده در بخش شیلات لرستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر تولید ماهیان سردابی در برخی از شهرستان های لرستان با دو تا سه استان کشور برابری می کند.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر ضرورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی ماهیان سردابی در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد این صنایع می تواند ارزش افزوده بالایی را در این صنعت رقم بزند.

غضنفری با بیان اینکه بدنبال این هستی که با برنامه ریزی لرستان را به یک کارگاه کشاورزی تبدیل کنیم افزود: در جهاد کشاورزی باید از سیاسی کاری پرهیز و به اجرای وظایف محوله بپردازیم.

محمدرضا جهان سوز: رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز در این همایش اظهار کرد:   تعریف سازمان ملل از امنیت غذایی را تعریفی ناقص است و در این تعریف به مساله محیط زیست و پایداری خشکسال، خودکفایی، محدودیت برای کودکان کار، محدودیت برای کمپانی های بزرگ تولید کننده فست فود و نوشابه های گازدار اشاره نشده است.

وی افزود: با این حال پژوهشکده بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور را در حال ارائه تعریفی جدید از امنیت غذایی است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشوربیان کرد: الگوی اسلامی-ایرانی دارای رهنمودهای خاصی در حوزه تغذیه و امنیت غذایی است و اگر این الگو به خارج از مرزهای کشور صادر شود یقینا دنیا از آن استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای غربی روی برند حلالی که بر روی مواد غذایی وجود دارد حساس هستند و آرا قبول دارند و استفاده می کنند.

جهان سوز به اهتمام این سازمان در راستای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد و گفت: در این طرح از توان مهندسان بسیجی، اساتید بسیجی و دانشجویان بسیجی در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی در کشور استفاده می شود.

وی افزود: میزان تولیدات کشاورزی ایران در سال ۱۳۵۷ مقدار ۲۵ میلیون تن که در حال حاضر به بیش از یکصد میلیون تن رسیده است.

  رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: امنیت غذایی ایران به دلیل قرار گرفتن در ناامن ترین منطقه جهان در معرض خطر قرار دارد.

وی افزود: سه ناامنی بزرگ جهان در منطقه خاورمیانه و در کنار ایران اتفاق افتاد است و با این حال باید نسبت به در معرض خطر قرار گرفتن امنیت غذایی در کشورمان هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه به مقوله امنیت غذایی باید به عنوان یک مقوله ملی و فراملی نگاه شود افزود: امنیت غذایی به عنوان یک موضوع بسیار مهم نه تنها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بلکه در سایر قوانین وضع شده در کشورمان به آن تاکید شده است.

سرهنگ کریم زینی وند مسئول شورای راهبردی بسیج اقشار لرستان  نیز در این همایش گفت: باید با بهره گیری از مبانی فقهی همچون قرآن، نهج البلاغه و ائمه اطهار (ع) زمینه را برای پیشرفت مبتنی بر عدالت را در کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی می تواند در هر مجموعه ای بن بست ها را بشکند وافزود: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که اگر با تفکر بسیجی به آنها پرداخته شود می توانند منشاء اثر و پیشرفت استان شوند.

مسئول شورای راهبردی بسیج اقشار لرستان با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی در کشور معیارها تغییر کرد؛ گفت: نقطه انحراف روشن فکرهای کشور این بود که فکر می کردند باید تمامی داشته های خود را کنار بگذاریم و به طور کامل تنها فرهنگ غرب را در کشور رواج دهیم و اوج آن در زمان پهلوی به وقوع پیوست که از نظر فرهنگی و اقتصاد از صفر تا صد به بیگانگان وابسته شدیم.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات