مدیرکل محیط زیست لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سال گذشته لرستان رتبه اول را در برخورد با صیادان غیرمجاز صید آبزیان به خود اختصاص داده است

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، محمد حسین بازگیر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست لرستان در حفظ و جلوگیری از صید غیرمجاز آبزیان بسیار تلاش می کند به طوری که آمار نشان می دهد در سال گذشته رتبه اول را در برخورد با صیادان غیرمجاز صید آبزیان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست لرستان در مجموع در جلوگیری از صیدهای غیر مجاز در همه زمینه ها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و این نشان دهنده تلاش و پیگیری کارکنان این سازمان برای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی است.

بازگیر تصریح کرد: آمارهای موجود نشان دهنده تلاش کارکنان سازمان است و در راستای تحقق اهداف این سازمان که همان حفاظت از محیط زیست است با همکاری و هم افزایی و با اولویت بندی کارها باید تمام تلاش خود را به کار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: حفاظت و صیانت از محیط زیست امر مهمی است که در قرآن بر آن نیز تأکید شده است که برای تحقق این امر باید رفتار و نگرش مردم را نسبت به محیط زیست تغییر دهیم و اصلاح کنیم.

وی با اشاره به نقش دام ها در تخریب محیط زیست بیان کرد: چرای بی رویه دام ها سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب منابع آب زیرزمینی می شود که دامداران باید برای رفع این مشکل دام های خود را زودتر از زمان چرا و کوچ به دامنه محیط زیست نبرند و باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این مناطق نشوند.

بازگیر افزود: هم اکنون فصل زاد و ولد گونههای حیاتوحش است، چرای زودهنگام و غیرمجاز و حضور احشام و دام در مناطق تحت مدیریت این اداره کل، باعث افزایش استرس حیاتوحش میشود و زادآوری گونههای جانوری را تحت تأثیر قرار میدهد.

انتهای پیام/ آ

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات