استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: دولت اکنون ۲۲۲ هزار میلیارد به پیمانکاران و بخش خصوصی بدهکار است و دلیل این بدهی افزایش نقدینگی و تورم در بازار است.

به گزارش لرستان خبر از سلسله، هوشنگ بازوند امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار سلسله اظهار کرد: با افزایش نقدینگی در بازار تعداد بسیار زیادی از پروژه های کشور نیمه تمام مانده و منتظر تخصیص و تأمین اعتبار برای راه اندازی مجدد هستند.

وی افزود: یکی از دلایل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وجود بدهی 222 هزار میلیاردی دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران بوده است که این ها همه ناشی از هفت برابر شدن نقدینگی بازار و افزایش تورم در در دولت گذشته بوده است که سبب شده تا 75 هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود داشته باشد.

بازوند تصریح کرد: مقام معظم رهبری با دید کارشناسی و با تدبیر و هوشیاری خود امسال را با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری کرده اند تا اهمیت و نقش اقتصاد و فرهنگ را در جامعه به مردم و مسئولان گوشزد کنند.

استاندار لرستان اظهار کرد: در لرستان ظرفیت ها و سرمایه های زیادی وجود دارد که بدون استفاده مانده اند و برای راه اندازی و استفاده از آن ها باید سعی کنیم کار آسیب شناسی طرح های اقتصادی را به خوبی انجام دهیم.

بازوند لازمه پیشرفت اقتصادی را حضور بخش خصوصی و در نتیجه بلوغ اقتصادی در کنار فرهنگ خودباوری دانست و افزود: در سلسله باید توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای (سلسله ـ خرم‌آباد، سلسله ـ بروجرد و سلسله ـ فیروزآباد) محرومیت‌زدایی، جلوگیری از آمار خلاف واقع و ایجاد بستر هم‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات