رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان:

لرستان خبر: رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: کارخانه فولاد ازنا از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است که برای ساخت این کارخانه تا کنون ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به مجریان آن پرداخت شده است.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، حجت الله بیرانوند امروز در جلسه بررسی مشکلات کارخانه فولاد ازنا در استانداری لرستان اظهار کرد: مجوز رسمی کارخانه فولاد ازنا از سال 81 صادر شده و این کارخانه فعالیت رسمی خود را از سال 85 آغاز کرده است که در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان ازنا تأثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار این طرح تا کنون 126 میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه فولاد ازنا پرداخت شده است که در صورت راه اندازی و بهره برداری از این کارخانه پیش بینی می شود سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصول  در فاز اول توسط این کارخانه تولید شود.

بیرانوند تصریح کرد: در فاز دوم این کارخانه که بخش ذوب این کارخانه است پیش بینی می شود که در صورت راه اندازی 700 هزار تن محصول به طور سالانه تولید شود که در این صورت تولید سالانه این کارخانه در هر دو فاز آن با 1میلیون و 900 هزار تن در سال می رسد و این میزان تولید میزان قابل توجهی است.

رئیس  صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: تسهیلات ارزی مصوب این کارخانه 185 میلیون دلار و تسهیلات ارزی آن نیز 30 میلیارد تومان بوده است که 161 میلیون دلار گشایش اعتبار توسط بانک صنعت و معدن در اختیار این کارخانه قرار داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر اعتبارات ارزی پرداخت شده توسط بانک صنعت و معدن 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به صورت تسهیلات ریالی در اختیار این کارخانه قرار داده شده است.

بیرانوند افزود: اجرای فاز اول این کارخانه تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تأمین قطعات و وسایل لازم روند ساخت این کارخانه ادامه می یابد.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات