نماینده مردم کوهدشت در مجلس:

لرستان خبر: نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۰۰ واحد صنعتی موجود در کوهدشت، ۸۵ واحد آن تعطیل یا نیمه تعطیل است و این در حالی است که استان از نبود صنایع مادر و زیربنایی رنج می برد.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، الهیار ملکشاهی  امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، اظهار کرد: لرستان برغم بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های بالای اقتصادی و توانمندی های منحصربفرد صنعتی و معدنی، به دلایل مختلف از یک عقب ماندگی مزمن و تاریخی رنج می برد.

وی با تاکید بر عقب ماندگی لرستان از قافله توسعه و پیشرفت کشور، افزود: در صورت کم توجهی به این موضوع و عدم تلاش برای رفع محرومیت ها و مشکلات استان به صورت ریشه ای، محرومیت و عقب ماندگی بیش از پیش این استان در استان می بینیم.

ملکشاهی با اشاره به آغاز سفرهای استانی رییس جمهوری، تصریح کرد: دراین زمینه ضروری است پیش از انجام سفر رییس جمهور و هیات دولت به لرستان، کارگروه ههای تخصصی و ویژه ای در حوزه های مختلف به خصوص بخش های اقتصادی صنعت و معدن در استان و کشور تشکیل و مسایل به صورت دقیق ، تخصصی و مستند بر آمار و ارقام مشخص و به دولت ارائه شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جدی استان لرستان در حوزه های اقتصادی، گفت: نرخ بیکاری در استان لرستان حدود 20 درصد است و در برخی شهرستان های استان این رقم بیش از 50 درصد است که معادل سه برابر میانگین نرخ بیکاری کشور است.

وی افزود: رسیدگی و رفع به این معضل اقتصادی، اجتماعی در لرستان به صورت عادی امکانپذیر نیست چراکه فاصله توسعه و رشد اقتصادی لرستان با سایر استان های کشور زیاد است و حل و فصل این مشکل، نیازمند کاری جمعی و تلاشی جهادی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع 100 واحد صنعتی موجود در کوهدشت، 85 واحد آن تعطیل یا نیمه تعطیل است و این در حالی است که استان از نبود صنایع مادر و زیربنایی رنج می برد.

وی بیان کرد: شهرستان کوهدشت با وجود 230 هزار نفر جمعیت، فاقد هرگونه واحدی صنعتی فعال و اشتغالزاست که این امر مغایر اهداف و آرمان های والای نظام در عرصه خدمت رسانی به مردم است.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات