مدیر عامل آب و فاضلاب شهری لرستان:

لرستان خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: منابع آبی لرستان از ۱۵۶حلقه چاه آب و ۹ چشمه تأمین می شود که سالانه حدود ۷۴ میلیون متر مکعب نیاز آبی لرستان است.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، مهدی اکبریان امروزدر جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد:  منابع آبی لرستان از 156حلقه چاه آب و 9 چشمه تأمین می شود که سالانه حدود 74 میلیون متر مکعب نیاز آبی لرستان است.

وی افزود: با توجه به این که متوسط بارندگی امسال در استان نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است و سال 93 از جهت بارندگی سال نسبتا خوبی بوده است، لازم است صرفه جویی در مصرف بهینه آب، سرلوحه خانواده های لرستانی قرار بگیرد تا در گرمای تابستان امسال با افت منابع تأمین آب مواجه نشویم و مشکلی برای مشترکین ایجاد نشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: متوسط مصارف خانگی آب روزانه هر نفر در استان 200 لیتر است در حالی که میانگین کشوری در حدود کمتر از 180 لیتر است.

 اکبریان در خصوص میزان هدر رفت آب در استان تصریح کرد: با وجود کنترل و نظارت مؤثر بر شبکه ی توزیع، متأسفانه به دلیل وجود انشعابات غیر مجاز، بخشی از آب تولید شده بدون دریافت هزینه از مدار شبکه ی اصلی خارج می شود و عایداتی برای شرکت ندارد.

وی عنوان کرد:  در سال گذشته پرت شبکه آب حدود 26 درصد بوده که خوشبختانه امسال توانستیم پرت شبکه  آب را تا 25 درصد کاهش دهیم که تلاش ما براین است که پرت آب را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات