معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: لرستان حدود ۲۲ درصد معادن و ذخایر غنی سنگ ساختمانی و تزیینی کشور را در خود جای داده که این خود یک قابلیت بسیار ویژه برای جذب سرمایه گذاری و رشد و توسعه اقتصادی استان است.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، علی هادی چگنی امروز در مراسم معارفه رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار کرد: لرستان با وجود ظرفیت ها و قابلیت های فراوان و غنی، در حوزه زیرساخت ها با مشکلات و محرومیت های بسیاری مواجه است.

وی افزود: از مجموع 13 میلیارد متر مکعب روان آب و منابع آبی موجود دراستان لرستان، سالانه تنها حدود دو میلیارد متر مکعب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

چگنی تصریح کرد: استان لرستان حدود 22 درصد معادن و ذخایر غنی سنگ ساختمانی و تزیینی کشور را در خود جای داده که این خود یک قابلیت بسیار ویژه و منحصربفرد برای جذب سرمایه گذاری و رشد و توسعه اقتصادی استان است.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: سهم تولید ناخالص داخلی استان لرستان با داشتن 2.4 درصد از جمعیت کل کشور، حدود 1.2درصد است در حالیکه درهمین حال نرخ مهاجرت جمعیت در استان لرستان سالانه حدود هفت هزار نفر است.

وی بیان کرد: مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان با توجه به مشکلات موجود و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های محوری دولت، ایجاد و توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف اقتصادی را اولویت کاری خود قرار داده است.

چگنی افزود: یکی از برنامه های جدی مدیریت اجرایی استان لرستان، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقق شعار محوری سال مبنی بر ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ و همچنین سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی کشور، گفت: اعمال تحریم های اقتصادی و عدم اجرای درست و قانونی فاز اول قانون هدفمند سازی یارانه ها در بخش تولید، از جمله عوامل موثر در بروز مشکلات اقتصادی کشور است.

چگنی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم در راستای جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی در روند توسعه استان، اظهار کرد: اجرای طرح های زیربنایی در بخش های حمل و نقل نقش مهمی در رفع محرومیت ها و مشکلات اقتصادی این استان دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری لرستان گفت: درهمین راستا، طرح های زیربنایی مهمی همچون راه آهن، آزادراه، توسعه فرودگاه و احداث سد دراین استان آغاز شده است.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات