استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: : از کمیسیون اجتماعی مجلس تقاضا داریم یکی از سرشاخه‌های این لوله‌های نفت عبوری از لرستان به خود استان اختصاص داده شود و از این ۵۷۰ هزار بشکه نفت خامی که از این استان عبور می‌کند مقداری نیز در همین استان فرآورده‌سازی شود

به گزارش لرستان خبر از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند امروز در جلسه مشترک هم‌‌اندیشی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و شورای اداری لرستان با تشریح ظرفیت‌ها و وضع موجود استان اظهار کرد:‌ لرستان با وجود منابع آب فراوان و 12.8 درصد آب کشور، شرایط چهار فصل آب و هوایی، 25 کیلومتر رودخانه و دارا بودن 3 درصد ذخیره سنگ‌های نمای ساختمان جهان یکی از استان‌های مستعد و با ظرفیت در مسیر توسعه است که متأسفانه هنوز توجه جدی به آن نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود اثر ملی و تاریخی ثبت شده نشان از قدمت و تاریخ این استان دارد، گفت: وجود آبشارهای سحرانگیز فراوان، طبیعت بکر و زیبا و دست نخورده و حدود 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان را به پایتخت ژئوتوریست کشور تبدیل کرده است.

 

استاندار لرستان افزود: وجود جوانان متعهد و تحصیلکرده به جای اینکه به یک فرصت برای توسعه اقتصادی و فرهنگی این دیار بشود به یک بحران نزدیک شده است چرا که طبق اعلام آمار رسمی در سال 92 نرخ بیکاری در این استان 17.2 درصد است.

 

وی بیان کرد: البته براساس آمار غیر رسمی این میزان تا 30 درصد نیز می‌رسد و بدتر از آن بیکاری جوانان بیش از 51 درصد است که همین موضوع موجب شده سالانه شاهد مهاجرت بیش از 7 هزار نفر از متخصصان و صاحب‌نظران از این استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه گردش مالی در سیستم بانکی استان مطلوب سرمایه‌گذاری نیست، گفت:‌ منابع و مصارف موجود در بانک‌های ما همخوانی ندارد و در همین راستا درآمد سرانه استان لرستان 49 درصد میانگین کشوری است.

 

بازوند با بیان اینکه خوشبختانه پس از انتخابات فضا برای حضور سرمایه‌گذاران مناسب‌‌تر و مطلوب‌تر شده است، گفت: سازمان اقتصادی کوثر حدود 500 میلیارد تومان پروژه طی این 6 ماه تعریف کرده است که در کنار آن احیای مجتمع کشت و صنعت که به یک مطالبه جدی و اجتماعی مردم تبدیل شده بود نیز با سرمایه‌گذاری یک تاجر عربستانی شیعه در حال انجام است.

 

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به خوبی پیش بردیم افزایش پروازهای خرم‌آباد از 6 پرواز در هفته به 24 پرواز است که در کنار آن طرح توسعه باند فرودگاه را نیز در دست اجرا داریم به گونه‌ای که قرارگاه خاتم با 51 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این موضوع را پیگیری می‌کند.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم این فرودگاه را آماده نشست و برخاست هواپیهای پهن پیکر جهت پروازهای زیارتی و خارج از کشور نماییم.

 

استاندار لرستان عبور از کشاورزی میعشتی و سنتی را یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌ اجرایی خود عنوان کرد و افزود: طی 8 سال گذشته گلخانه‌های کشاورزی این استان کاملاً تعطیل و بی‌مصرف بودند که خوشبختانه در همین مدت کوتاه روند احیا این گلخانه‌های کشاورزی را در پیش گرفته‌ایم و امیدواریم در کمترین زمان این استان را آماده رسیدن به کشاورزی صنعتی و اقتصادی نماییم.

 

بازوند با بیان درخواست‌ها و انتظارات استانی خود از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ این درخواست‌‌ها به دو گروه الف و ب تقسیم می‌شود که در گروه اول نیاز به قانون و مصوبه مجلس نداریم و همین پیگیری و تصویب در کمیسیون جهت انعکاس به دولت کافی است.

 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این درخواست‌ها اختصاص 1.6 میلیارد متر مکعب آب جهت آبی کردن 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان است چرا که تا به امروز فقط 25 درصد این اراضی آبی است در صورتی که 12 میلیارد متر مکعب خروجی آب این استان است و روان آب‌های این استان خروشان در کنار زمین‌های دیم می‌گذرند.

 

وی بیان کرد:‌ یکی دیگر از این درخواست‌ها موضوع عبور خط لوله فرآورد‌ه‌های نفتی به طول 800 کیلومتر از استان است که هیچگونه عایدی و بهره‌مندی برای استان ندارد.

 

بازوند اظهار کرد: تقاضا داریم در صورت امکان یکی از سرشاخه‌های این لوله‌ها به خود استان اختصاص داده شود و از این 570 هزار بشکه نفت خامی که از این استان عبور می‌کند مقداری نیز در همین استان فرآورده‌سازی شود تا شاید گوشه‌ای از رکود اقتصادی و بیکاری جوانان این استان را پاسخگو باشد.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بیکار

    سلام
    پیامم ربطی به خبر شما نداره ولی نمیدونستم کجا بذارمش.
    تورو خدا ما که دستمون به جناب بازوند نمیرسه شما ازشون سوال کنید چرا جوانانی که بیش از یک سال است که در آزمون کاملا قانونی استخدامی استانداری شرکت کرده اند و در این آزمون قبول شده اند و مراحل گزینش را با موفقیت پشت سر گذاشته اند هنوز بلاتکلیف هستند؟!
    چرا مسئولین استان لرستان اینقدر در جذب ما ضعیف عمل میکنند؟
    چرا مارا مدام به دولت پاس میدهند و کمبود بودجه را مانع جذب ما بیان میکنند؟
    مسئولین مسئول رسیدگی به امور مربوطه هستند ولی متاسفانه تنها چیزی که در این یکسال مشاهده نکردیم اقدام جدی از سوی آنها برای رفع مشکلمان بوده.
    چرا با استناد به قانونی بودن آزمون، جلو نمیروند و کار ما را سامان نمیدهند؟
    لطفا پیگیری کنید.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پاسخ لرستان خبر:
    دوست عزیز لطفا شماره تماس یا ایمیل خود را برای لرستان خبر ارسال کنید

نظرات