مدیر عامل آبفای کشور در خرم آباد:

لرستان خبر: مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور از سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بخش آب و فاضلاب کشور خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حمیدرضا جانباز امروز در همایش معاونان بهره برداری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای بخش آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در مجموع بیش از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده است.

 

وی با تاکید بر اجرای برنامه های مختلف در راستای فرهنگسازی در مصرف آب در کشور عنوان کرد: در این راستا معاونتهای بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب باید با ارتباط موثر و مستمر با گروه های مرجع مانند مدارس، دانشگاهها، تولید کنندگان، رسانه ها، صدا و سیما و... زمینه ارتقای فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را در کشور فراهم آورند.

 

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور با تاکید بر فرهنگسازی در این زمینه بیان داشت: تنها با اجرای طرحهای بزرگ آبرسانی نمی توان در راستای کاهش مصرف آب در کشور گام برداشت بلکه ما باید به دنبال مدیریت مصرف آب در کشور باشیم.

 

جانباز همچنین بر ضرورت کنترل کیفیت آب از سوی معاونتهای بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: باید این موضوع در دستور کار ویژه این معاونتها در سطح کشور قرار گیرد چرا که مشکلات و چالشهایی در این زمینه به وجود آمده است.

 

وی با اشاره به وجود عناصر و مواد شیمیایی آلاینده در آبهای شرب کشور عنوان کرد: این در حالیست که قبلا این عناصر در آب وجود نداشت و یا اگر بود غلظت آن در حدی نبود که نگران کننده باشد.

 

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور همچنین بر ضرورت استقرار نظام نگهداری و تجهیزات از سوی معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: باید با اقدامات لازم آب مورد نیاز بخش صنعت کشور را از محل پساب تصفیه فاضلاب تامین کنیم.

 

جانباز همچنین بر ضرورت استفاده از پژوهش های صورت گرفته در حوزه بهره برداری آب تاکید کرد و گفت: باید با کمک و همکاری مرکز پژوهش ها و کمیسیون عمرانی مجلس و همچنین استفاده از اساتید و صاحب نظران کار کارشناسی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب با تصوب قوانین الزام آور در دستور کار معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

 

وی همچنین بر ضرورت ارتقای سیستم های تصفیه خانه های فاضلاب در کشور تاکید کرد و گفت: همچنین باید موضوع توجه به ایجاد شبکه های هوشمند آب در راستای مدیریت مصرف آب در کشور در دستور کار این معاونت قرار گیرد.

 

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمبود آب در 517 شهر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف آب این شهرها در آستانه تنش آب قرار گرفته اند که باید با برنامه ریزی لازم در زمینه مدیریت مصرف آب از ایجاد مشکل کم آبی در تابستان امسال جلوگیری به عمل آید

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات