استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: علی رقم ظرفیت‌های مناسبی که در استان وجود دارد،‌ نرخ بیکاری، فقدان صنایع مادر، ضعف منابع سیستمی بانکی، وجود واحدهای اقتصادی تعطیل که برخی از آنها 15 سال به طول می‌انجامد، نرخ مهاجرت سالانه بیش از 7 هزار لرستانی و ... از جمله مشکلات و تهدیدهای این استان هستند.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: استان لرستان دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری است.

 

وی با بیان اینکه این استان دارای 5 هزار اثر تاریخی و فرهنگی و 2 هزار و 500 کیلومتر رودخانه و آب‌رو است، یادآور شد: 2 هزار و 300 اثر تاریخی طبیعی لرستان ثبت ملی شده است و این استان با عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور معرفی شده است.

 

استاندار لرستان گفت: عبور خطوط انرژی به طول 600 کیلومتر، وجود فرودگاه مجهز، آزادراه‌ها و ... می‌تواند در توسعه این استان تأثیرگذار باشد.

 

وی به برخی تهدیدها در این استان اشاره کرد و گفت:‌ نرخ بیکاری، فقدان صنایع مادر، ضعف منابع سیستمی بانکی، وجود واحدهای اقتصادی تعطیل که برخی از آنها 15 سال به طول می‌انجامد، نرخ مهاجرت سالانه بیش از 7 هزار لرستانی و ... از جمله مشکلات و تهدیدهای این استان هستند.

 

بازوند با یادآوری اینکه امروز بانک‌های استان لرستان 980 میلیارد تومان معوقه دارند که در این زمینه کمیته‌هایی برای وصول این معوقه‌ها تشکیل شده است، افزود: ‌42 درصد از این معوقه‌ها متعلق به بنگاه‌های زودبازده هستند که حدود 66 درصد آنها به انحراف رفته است.

 

استاندار لرستان گفت:‌ تمام سیاست‌های ما بر مبنای حمایت از بخش خصوصی است که تا حدودی در این زمینه موفق بوده‌ایم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات