مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: سهم ایثارگران در سال‌های اخیر در استان لرستان ضایع شده بود که کمیته ایثارگران نظارت بر قوانین و مقررات به پیشنهاد استاندار تشکیل شده است و امیدواریم در آینده نتیجه خوبی داشته باشد.

به گزارش لرستان خبر، مراد روشنی صبح امروز در دیدار جانبازان 70 درصدی با استاندار لرستان گفت: جانبازان عزیز با حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و ارزش‌های نورانی آن حضرت ملبس شده‌اند و دلداده این فرهنگ برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) بوده و هستند.

 

روشنی یادآور شد: خداوند را شاکریم که نعمت جمهوری اسلامی، شرف و حریت در سایه رهبری پیامبرگونه امام عزیز و جانشین بر حق ایشان مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای و توفیق در عرصه دفاع مقدس را به ما ارزانی داشت.

 

وی افزود: ایثارگران و جانبازان عزیز در بخش‌های مختلف از جمله درمان، مسکن، اشتغال و در حوزه‌های مختلف مشکلاتی دارند که از استاندار لرستان انتظار رفع این مشکلات را دارند.

 

این مسئول یادآور شد: خانواده ایثارگران و شهدا در بحث تسهیلات خوداشتغالی با سود کم برخوردار نشده‌اند و طی نامه‌ای به استاندار و معاون اول رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات آنها شده‌ایم.

 

روشنی تصریح کرد: مشکلات تعداد زیادی از فرزندان جانبازان در عرصه‌های مختلف باید پیگیری و حل شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: مرکز توانبخشی شامل آب‌درمانی، ورزش و تامین سلامت جانبازان دایر شده است که 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 17 درصد آن باقی مانده که از استاندار انتظار داریم، نسبت به رفع مشکل ساخت این مرکز که مرکز حل بسیاری از مسائل و مشکلات این قشر فهیم است، به اتمام برسد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته زمینی به مساحت 31 هزار متر مربع برای مسکن جانبازان تهیه شده است، اما امروزه هنوز مشکل مسکن این عزیزان برطرف نشده و هیچ مسکنی ساخته نشده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در سایر شهرستان‌ها در حال ساخت 2 تا 3 هزار واحد مسکن برای جانبازان هستیم، تا انشاالله در یک پروسه دو ساله بتوانیم مشکل مسکن واجدین شرایط را حل کنیم.

 

روشنی در ادامه یکی دیگر از مطالبات ایثارگران را کم‌رنگ شدن نام شهدا و اسامی ایثارگران عنوان کرد و افزود: چرا از اسامی ایثارگران برای نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها استفاده نمی‌شود، جانبازان بالای 70 درصد شهیدان زنده‌ایی در بین ما هستند که باید آنها را ارج نهیم.

 

علی سلیمانی جانباز بالای 70 درصد در این جلسه در خصوص مشکلات جانبازان و ایثارگران گفت: در بین فرزندان شهدا و جانبازان مشکل بیکاری وجود دارد، در حالی که مراحل گزینش برخی از عزیزان سپری شده، اما هنوز مشغول به کار نشده‌اند.

 

وی افزود: برخی از این مشکلات در سطح کشور وجود دارد، اما باید فرزندان شهدا و جانبازان در اولویت استخدام باشند.

 

این جانباز 70 درصدی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبات جانبازان حل مشکلات درمانی در سن بازنشستگی است و نیازمند به حداقل استراحتگاهی در پایتخت هستیم برای اینکه کارهای درمانی را دنبال کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات