رییس کل دادگستری لرستان:

لرستان خبر: رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: : این کمیته از سال گذشته برای حمایت از سرمایه گذاری در استان تشکیل شده و یکی از فعالترین بخشهایی است که می تواند به تولید کمک نماید.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری روزسه شنبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان بروجرد که در محل هتل زاگرس این شهرستان برگزار شد، افزود: ریشه بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی عدم امنیت است زیرا هر لحظه برخی قوانین و مقررات عوض می شود که این مشکل در استان لرستان با هماهنگی دستکاههای اجرایی به حداقل رسیده است.
 

بدری اضافه کرد: اقتصاد کشور ما صدمه دیده و بسیاری از تولید کنندگان در شرایط بحرانی کار می کنند و نابسامانی سیاستهای اقتصادی و خارجی باعث شده تا در تولید نتوانیم رقابت کنیم.
 

به گفته وی وقتی مدیریت در بیمه، مالیات و تسهیلات به سویی برود که جنبه تجاری پیدا کند، تولید توان رقابت را نخواهد داشت.
 

وی دلیل عمده اینکه نرخ بهره های بانکی رقابتی شده و هر روز یک نرخ جدید اضافه می شود را ناکارآمدی سیاستهای پولی کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون در برخی کشورها نرخ بهره ها حتی به یک و نیم درصد هم رسیده است.
 

بدری یکی از علل اصلی وقوع جرم را بیکاری دانست و افزود: اگر اشتغال حمایت نشود و سرمایه گذاری صورت نگیرد بیکاری و به دنبال آن جرم در جامعه ایجاد می شود.

وی تعدا زندانیان استان را چهار هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: حدود یک درصد از این افراد شغل ثابت نداشتند و یا کارگران فصلی بودند و یا درامدی نداشتند و اقدام به سرقت و سایر جرایم می نمودند که همه تلاش ما برای حمایت از سرمایه گذاران کاهش نرخ بیکاری و کاهش جرایم است.
 

رییس کل دادگستری لرستان سرمایه گذاران و کارخانه داران را ایثارگران عرصه تولید و اقتصاد دانست و افزود: این افراد که خودشان را درگیر مسایل کار و کارگری، بیمه، مالیات، سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه و فروش و تولید و ده ها مشکل دیگر کرده اند به معنای واقعی ایثار گر بوده وگرنه با میزان پولی که این افراد سرمایه گذاری کرده اند می توانستند بدون مشکل و به آسانی کسب درآمد و سودآوری داشته باشند.
 

وی از رییس دادگستری و دادستان بروجرد خواست تا واحدهای تولیدی که در حال تولید بوده و حسن نیت در کار دارند را حمایت جدی نمایند ولی یا واحدهایی که کارشکنی نموده طبق قانون برخورد نمایند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات