نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی:

لرستان خبر: نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان لرستان، گفت: از جمعیت یک میلیون و 750هزار نفری استان لرستان، بیش از 500 هزار نفر آن را افراد بیکار و جویای شغل تشکیل می دهند که 16 هزار نفر از بیکاران این استان نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند

به گزارش لرستان خبر، ˈابراهیم آقا محمدیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از جمعیت یک میلیون و 750هزار نفری استان لرستان، بیش از 500 هزار نفر آن را افراد بیکار و جویای شغل تشکیل می دهند که 16 هزار نفر از بیکاران این استان نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
 

وی اظهار کرد: به همین دلیل، سالانه سه تا چهار درصد از جمعیت استان لرستان به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی از این استان مهاجرت می کنند.
 

به گفته وی، میزان مهاجرت مردم استان لرستان در یک دوره پنج ساله حدود 150 تا 200 هزار نفر اعلام شده است.
 

آقامحمدی با اشاره به رتبه نخست بیکاری استان لرستان در سطح کشور، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم و مسوولان استان لرستان از دوبت یازدهم، برنامه ریزی کارشناسی و تلاش جدی برای رفع معضل بیکاری در این استان است.
 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از دو درصد جمعیت کشور در لرستان ساکن هستند، تصریح کرد: این در حالی است که سهم لرستان از بودجه سالانه کشور 1.4 درصد است. براساس آمارهای موجود، حدود 40 درصد از جمعیت بیکار استان لرستان در شهرستان های خرم آباد و دوره چگنی ساکن هستند.


آقامحمدی گفت: 15 درصد از آب های کشور در استان لرستان قرار دارد و این درحالی است که این استان با مشکل کمبود آب شرب و مصرفی در سطح شهرها و روستاههای مختلف مواجه است.
 

به گفته وی، همچنین حدود 25 درصد از مجموع اراضی کشاورزی استان لرستان، به صورت آبی کشت می شود که این رقم در سطح کشور به طور میانگین 45 درصد است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات