معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت:

لرستان خبر: معاون امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به برخی طرح های در دست اقدام استان اظهار داشت: اصلی‎ترین برنامه مدیریت استان در بحث پروژه‎های عمرانی تکمیل و راه‎اندازی پروژه‎های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و سپس 50 درصدی است.

لرستان خبر، مجید کیانپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به طور قطع سفر دکتر روحانی و هیات همراه در شناسایی و رفع موانع پنهان توسعه و گره کور مشکلات و نجات لرستان از عقب ماندگی ها موثر است.
 

وی تصریح کرد: امسال با برنامهریزی ویژه در بخش تامین آب شرب شهرها و تبدیل اراضی دیم به آبی، سه سد در استان به بهرهبرداری می رسد.
 

وی سدهای ایوشان خرمآباد، سد مروک دورود و سد حوضیان الیگودرز را از جمله سدهایی عنوان کرد که در هفته دولت سال جاری به بهرهبرداری خواهند رسید و گفت: در بخش راههای استان تمام توان خود را معطوف اجرا و اتمام چهارخطههای منتهی به مرکز استان کردهایم.
 

کیانپور اضافه کرد: دراین راستا عملیات چهارخطهکردن مسیر خرمآباد - کوهدشت، خرمآباد - الشتر، نورآباد – خرمآباد – پلدختر از جمله مهمترین این پروژهها هستند.
 

وی گفت: در کنار توجه جدی به بحث چهارخطه کردن راههای ارتباطی استان، بحث آسفالت راههای روستایی استان نیز در دستورکار قرار دارد و امسال بیش از 100 کیلومتر از راههای روستایی آسفالت می شود.
 

وی با اشاره به وضعیت سد معشوره، ادامه داد: با پیگیریهای مهندس بازوند استاندار استان وضعیت این سد که قابلیت آبی کردن 36 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان کوهدشت را خواهد داشت از بلاتکلیفی نجات یافت.
 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با استعانت از خداوند سبحان و رهنمودهای حضرت امام خامنهای از تمام ظرفیتهای استان نهایت بهرهمندی را برای عمران و آبادانی لرستان به عمل آوریم.
 

کیان پور اضافه کرد: با تلاشهای استاندار خوشبختانه زمینه حضور چشمگیر سرمایهگذاران بخش خصوصی در استان فراهم آمده است.
 

وی همچنین به اجرای عملیات ساخت پروژه آزادراه خرمآباد – اراک اشاره کرد و گفت: این آزادراه که یکی از کریدورهای اصلی شمال به جنوب است هم اکنون توسط قرارگاه خاتمالانبیا در حال اجراست که انتظار می رود طبق برنامهزمانبندی شده و در موعد مقرر به بهرهبرداری برسد.
 

وی عملیاتی شدن پروژه راهآهن دورود – خرمآباد را یکی دیگر از پروژههای عمرانی و سرنوشتساز برای استان عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز با تلاشهای شبانهروزی امسال به نتیجه رسید و تلاش می شود تا پایان دولت تدبیر و امید به بهرهبرداری برسد.
 

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر استان، اظهار کرد: در بحث مسکن مهر هم اکنون بیش از 45 هزار واحد در حال انجام است که 27 هزار واحد آن آماده تحویل به متقاضیان است.
 

کیانپور بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار واحد مسکن مهر انشعابات آب، برق و گاز آنها نصب شده و مابقی در حال انجام هستند.
 

معاون امور عمرانی استاندار یادآور شد: در بخش بهداشت روستایی با اجرا و تکمیل خانههای بهداشت مورد نیاز روستاهای استان، امسال ، سال جشن پایان خانههای بهداشت در استان اعلام شده که با تکمیل و ساخت و ساخت خانههای بهداشت مورد نیاز، تعداد خانههای بهداشت به 642 خانه بهداشت خواهد رسید.
 

کیانپور بیان کرد: عملیات انتقال آب کاکارضا به شهر خرمآباد که بیش از یک دهه عملیات آن راکد باقی مانده بود را به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و این پروژه تا پایان سالجاری به نتیجه خواهد رسید.
 

وی اضافه کرد: 80 درصد عملیات لولهگذاری این پروژه انجام شده و به زودی مردم خرمآباد از نعمت این پروژه بهرهمند خواهند شد.
 

وی به بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: توجه به فراهم آوردن زیرساختهای گردشگری در اولویت مدیریت استان قرار گرفت و به همین منظور 29 منطقه گردشگری در استان برای سرمایهگذاری بخش خصوصی طراحی شده است.
 

وی افزود: همچنین بانک اطلاعات غارهای استان تشکیل شده و تلاش می شود با یک برنامه مدون و با واگذاری غارها به بخش خصوصی زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی برای استان فراهم شود.
 

وی اضافه کرد: همچنین امسال برای اولین بار اجرای فاز اول موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت چهار هزار و 250 متر مربع در محل تپه شهدای گمنام خرمآباد اجرایی شده که تلاش می شود تا پایان سال 95 به بهرهبرداری برسد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات