۲۰ تشکل دانشجویی دانشگاههای لرستان خطاب به رئیس جمهور:

20لرستان خبر: تشکل دانشجویی استان لرستان در پی سفر رئیس جمهور به لرستان در نامه ای خطاب به ایشان نوشته اند: بیکاری و عدم تأمین شغل مناسب برای جونان استان بزرگترین معضل اجتماعی و تهدید فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری لرستان خبر از خرم آباد،20 تشکل دانشجویی استان لرستان در پی سفر رئیس جمهور به لرستان در نامه ای خطاب به ایشان نوشته اند:  بیکاری و عدم تأمین شغل مناسب برای جونان استان بزرگترین معضل اجتماعی و تهدید فرهنگی است.

 

در این بیانیه آمده است:

 

با اهدای سلام وتحیّات فراوان وعرض خیر مقدم به حضور جنابعالی وهیئت همراه و با آرزوی سلامتی و توفیق برای دولت خدمت گذار در همه ی عرصه ها،ما اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه های سراسر استان لرستان برآن شدیم تا در رابطه  با مشکلات و کاستی های این استان در بخش های مختلف نامه ای به حضورتان ارسال نماییم بدین امید که بتوانیم به دولت محترم در زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره ی این استان یاری برسانیم.

 

 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

همان گونه که استحضار دارید استان لرستان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد به طوریکه آن را قهرمان بیکاری کشور لقب داده اند.صفتی که با وجود ظرفیت های سرشار طبیعی موجود در استان و نیروی انسانی فراوان هرگز سزاوار این استان نیست.

 

انتقال طرح های پتروشیمی این استان به استان های دیگر، عدم تأمین اعتبار کارخانه ی سیمان استان و نیمه کاره رها شدن آن وهمچنین دیگر طرح های عمرانی وصنایع استان باعث شده سیل جوینده گان کار به سوی دیگر استان ها سرازیر شده و جوانان ما قادر به تأمین شغل نباشند یا به مشاغل کاذب روی آورند. کاهش اعتبارات و بودجه ی عمرانی استان نیز عامل دیگری است که بر مشکلات عمرانی  و زیرساختی استان افزوده است و رکود و عدم پیشرفت استان را به دنبال داشته است.

 

جناب آقای رئیس جمهور

 

در بحث مسائل زیرساختی و زیر بنایی نیز متأسفانه استان لرستان  از مشکلات عدیده ای رنج می برد. عدم وجود جاده های مواصلاتی مناسب برای دسترسی به همه ی نقاط استان،عدم توسعه ی شبکه ریلی و هوایی، وجود تعداد بسیلر روستاها در استان و عدم دسترسی آنها به امکانات اولیه توسعه از قبیل آب،برق و گاز و جاده های مناسب، عدم وجود سد های مناسب 

 

در استان که باعث هدر رفت و خروج بسیار آب ازاستان می شود، عدم تأمین زیرساخت های صنعت و کشاورزی استان مثل کشاورزی دیمی وسنتی و غیر مکانیزه علی رغم  وجود منابع فراوان آب،عدم تأمین زیر ساخت های مناسب در بخش گردشگری و توریسم و... باعث شده است که ظرفیت های بسیار استان بی استفاده مانده و علی رغم وجود این نعمت های خدادادی هنوز بر چهره ی مردم شریف مناطق مختلف استان غبار محرومیت نشسته باشد.

 

جناب آقای دکتر روحانی

 

با کمال تأسف شاهدیم بخش مهمی از مشکلات استان ریشه در سوء مدیریت مسئولان استانی در رده های مختلف دارد.هرچند هرگز نباید اقدامات و تلاش های شایسته ی مسئولان استانی را در دوره ها و دولت های مختلف فراموش کرد ولی عدم رعایت اصل شایسته سالاری در عزل و نصب مدیران، جا به جایی طرح های مختلف عمرانی از قبیل چندین طرح مختلف پتروشیمی،حاکم کردن فضای امنیتی بر استان،سلیقه بازی ها و سیاسی بازی ها، نظیر آنچه در ماجرای سفر آقایان حجت الاسلام سید حسن خمینی و دکتر سعید جلیلی اتفاق افتاد،نه تنها مشکلی از مشکلات استان حل نمی کند بلکه بر مشکلات این استان می افزاید.

 

 

جناب آقای دکتر روحانی

 

بیکاری و عدم تأمین شغل مناسب برای جونان استان بزرگترین معضل اجتماعی و تهدید فرهنگی است و تبع آن فراهم نبودن امکان ازدواج برای آنان، زمینه ساز به گناه و فساد کشیده شدن جوانان است.بنابراین انتظار این است که در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی نامگذاری شده است دولت محترم گام های بلندی برای حل بحران بیکاری در استان  بردارد.

 

رئیس جمهور محترم

 

اجازه بدهید به مشکلات دانشگاهی و دغدغه های خود در این زمینه بپردازیم.یکی از دغدغه های معضلات خوابگاه های خود گردان است که متأسفانه علی رغم پیگیری ها از طریق مسئولان استانی راه به جایی نبرده است.لذا از شما خواهشمندیم نسبت به حل معضلات خوابگاه های خودگردان عنایت ویژه ای داشته باشید.

 

مسأله دیگری که لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که دانشگاه های استان لرستان دانشگاه های در حال توسعه هستند و از همین رو برای تأمین اساتید و اعضای هیأت علمی مورد نیاز افراد بسیاری را در رشته های مختلف از طرق قانونی بورسیه کرده اند.لیکن شاهدیم که عده ای مدعی اند این روندغیر قانونی بوده و انتقادات نا به جایی به این روند دارند اما بررسی های کمیسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی نیز بر درستی این روند صحه گذاشته است.

 

نکته نگران کننده دیگر در این باره حاکم شدن فضای امنیتی بر دانشگاهها و دخالت های مسئولین استانی در امور دانشگاهها است که بی شک مورد تایید جنابعالی نیز نمی باشد و از جنابعالی خواهشمندیم لزوم باز بودن فضای دانشگاهها و اجازه ی حضور به شخصیت های مختلف با دیدگاه های متفاوت در دانشگاهها را به مسئولین استانی توصیه بنمایید.

 

 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

 علی رغم همه مشکلات و مسائل، ظرفیت های بسیار استان و علاقه مندی ، پایبندی مردم شریف این استان به انقلاب اسلامی و ارزش های والای ان که جانفشانی هایشان در عرصه ی دفاع مقدس و همه ی صحنه های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه مصداقی از این دلبستگی و وفاداری است.

 

مارا به حل این مشکلات و معضلات امیدوار کرده است یکی از ظرفیت عظیم استان برای اشتغال زایی که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته است، ظرفیت های گردشگری و جذب توریست استان است با وجود این همه مناظر و جاذبه های طبیعی میتوان منطقه ی ویژهی گردشگری در استان ایجاد کرد و از این طریق بخشی از مشکل بیکاری و عدم وجود شغل مناسب را ساماندهی نمود.

 

 

ایجاد و توسعه ی زیر ساخت ها در بخش های مختلف حمل و نقل ، صنعت و کشاورزی ، گردشگری و توریسم و حمایت از بنگاههای زود بازده با پرداخت وام های بلا عوض و بالاخره تشکیل کارگروه ویژه برای حل معضل بیکاری در سطحی بالاتر از مدیران استانی و با نظارت مستقیم معاون اول محترم، وزیر محترم کار و رفاه و امور اجتماعی و سایر مسئولین دولتی ذیربط بخشی از پیشنهادات ما برای ساماندهی و حل مشکلات استان است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی

 

بگذارید قدری نیز از دلواپسی های هسته ای و فرهنگی مان بگوییم، همانطور که میدانید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) داعیه دار اسلام ناب بودند و ذره ای زاویه با این منش را نمی پسندیدند، حال تقاضای ما در آستانه ی تنظیم توافق جامع هسته ای با گروه 5+1 عملی سازی شعار اصیل انقلاب اسلامی که همان استکبار ستیزی بر مبنای اسلام ناب است باشد.

 

همچنین در امر فرهنگ شاهد خزش رگه هایی از التقاط فرهنگی در برخی از اظهار نظرها هستیم که در مقابل اصول اسلام ناب است، پس به ما حق بدهید که دلواپس این دو عرصه باشیم.

 

در پایان از درگاه ایزد منان برای شما و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامتی و توفیق خدمت گذاری به ملت عزیز ایران و به ویژه مردم شریف استان لرستان را آرزومندیم.

 

 

از طرف تشکل های دانشجویی دانشگاههای استان لرستان

 

1-بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان

 

2-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

 

3-هیئت رایه العباس دانشگاه لرستان

 

4-بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

 

5- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرم آباد

 

6- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

7-مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشگاههای لرستان

 

8-بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خرم آباد

 

9- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دورود

 

10- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد الشتر

 

11- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کوهدشت

 

12- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد نورآباد

 

13- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد پل دختر

 

14- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد  بروجرد

 

15- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور الشتر

 

16- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نورآباد

 

17- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پل دختر

 

18- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بروجرد

 

19- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دورود

 

20- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کوهدشت

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات