معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی لرستان خبرداد

لرستان خبر: معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی لرستان روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تقویت سطح علمی دانشگاه های آزاد استان و شرکت در سرمایه گذاری و موضوعات پژوهشی، 12 درصد اعتبارات دانشگاه های آزاد استان لرستان، برای انجام فعالیت های دانش بنیان تعریف و تامین خواهد شد.

لرستان خبر، بهروز دوستی اظهار داشت: در این راستا تلاش می شود، در یک برنامه بلند مدت پنج ساله میزان درآمد دانشگاه های آزاد لرستان از محل شهریه ها به 30 تا 40 درصد برسد و برنامه های پژوهشی و دانش بنیان رشد قابل توجهی داشته باشند.
 

به گقته وی، در این راستا اعضای شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه های آزاد استان لرستان متشکل از کارشناسان و محققان موفق و کار آفرینان مجموعه، فعالیت های خود را دراین زمینه آغاز می کنند.
 

دوستی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات امسال این دانشگاه در سطح واحدها و مراکز آموزشی استان لرستان یک هزار و 200 میلیارد ریال است، گفت: 12 درصد این مبلغ معادل 150 میلیارد ریال آن از طریق فعالیت های دانش بنیان تامین خواهد شد .
 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین واحدهای آموزشی علمی کشور و جهان است، تصریح کرد: در 14 مرکز، واحد و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان 42 هزار و 592 دانشجو مشغول تحصیل هستند.
 

دوستی با اشاره به اینکه حدود دو هزار استاد در قالب هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو و 700 کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: 251 رشته محل در 32 رشته محل کاردانی، 147 رشته محل کارشناسی و61 رشته محل کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود.
 

به گفته وی، در حال حاضر دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد و بروجرد به عنوان مراکز بزرگ آموزشی این دانشگاه نسبت به واحدهای دورود و الیگودرز و دو مرکز علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای خرم آباد و بروجرد و دو مرکز دانشگاهی سما نیز در سطح استان فعالیت دارند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات