استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان عنوان کرد: منابع استان لرستان در سال سه هزار میلیارد تومان است و مصارف ما در سال پنج هزار و 400 میلیارد تومان است که این رقم مربوط به بانک‏های دولتی است، یعنی ما 1500 میلیارد تومان با منابع بانکی در این استان فاصله داریم.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جمع رسانههای عمومی لرستان در خرمآباد ضمن تشکر از انعکاس به موقع و تاثیرگذار اخبار رسانهها، مطبوعات و خبرگزاری‏ها در استان لرستان اظهار داشت: سفر زودهنگام رئیس جمهور به لرستان منشأ خیر و برکت برای این استان بود که خوشبختانه در این سفر 79 مصوبه در راستای توسعه و عمران استان لرستان مصوب شد.

 

وی افزود: این مصوبات در زمینه‏های مختلف فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، عمرانی و... بوده که بیشتر این مصوبات در سالجاری و سال آینده به بهرهبرداری میرسد.

 

این مسئول ادامه داد: 67 طرح از این تعداد که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.

 

بازوند متذکر شد: 12 طرح دیگر به خاطر اینکه پیشرفت مناسبی ندارند، قرار است تا پایان سال آینده به بهرهبرداری برسد.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به لرستان در دو زمینه عمرانی و اقتصادی برای استان لرستان پر خیر و برکت بوده است.

 

وی اضافه کرد: در این سفر علاوه بر اعتبارات استانی 630 میلیارد تومان برای دو سال با تخصیص صددرصدی 300 میلیارد تومان در سال ‏جاری و 330 میلیارد تومان در سال آینده تخصیص پیدا میکند که تاکنون این رقم سابقه نداشته است.

 

بازوند یادآور شد: در این سفر ریاست محترم جمهور قول تخصیص صددرصدی اعتبارات عمرانی، ملی و استانی لرستان را داده و این در حالی است که در سه سال گذشته تخصیص اعتبارت ما از 26 درصد به بالا نبوده است.

 

استاندار لرستان بیان داشت: دو سد مروک و ایوشان تا پایان سالجاری به بهرهبرداری میرسد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان در زمینههای تامین آب، انرژی، عمران روستایی و شهری، حوادث غیرمترقبه، توان بخشی و... بوده، گفت: در بحث پروژههای اقتصادی هنوز این پروژهها تایید نهایی نشدهو در هفته جاری به دنبال نهایی کردن آنها هستیم.

 

بازوند ادامه داد: 1670 کارگاه صنعتی در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد 200 کارگاه تنها در حد اسم و یا تعطیل هستند، یعنی اینکه بخش صنعتی با 11 درصد ظرفیت در لرستان کار می‏کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات