استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت های بیشمار استان لرستان در حوزه گردشگری، اظهار داشت: متاسفانه برغم وجود جاذبه ها و ظرفیت های گسترده تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان و قابلیت های بالای صنعت گردشگری در حوزه توسعه اقتصادی، به دلیل نداشتن برنامه و کم توجهی به ظرفیت های عظیم این حوزه، شاهد بروز مشکلات اقتصادی از جمله سرانه درآمدی پایین مردم در این استان هستیم.

لرستان خبر، ˈهوشنگ بازوندˈ روز یکشنبه در کارگروه توسعه گردشگری استان، افزود: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در رشد و رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری استان، برنامه ریزی علمی و کارشناسی در راستای بهره مندی از ظرفیت ها و جاذبه های این صنعت در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان امری ضروری است.
 

وی با اشاره به ظرفیت های بیشمار استان لرستان در حوزه گردشگری، اظهار داشت: متاسفانه برغم وجود جاذبه ها و ظرفیت های گسترده تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان و قابلیت های بالای صنعت گردشگری در حوزه توسعه اقتصادی، به دلیل نداشتن برنامه و کم توجهی به ظرفیت های عظیم این حوزه، شاهد بروز مشکلات اقتصادی از جمله سرانه درآمدی پایین مردم در این استان هستیم.
 

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم همکاری مدیران دستگاه های اجرایی در راستای بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی صنعت گردشگری، تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی کارگروه توسعه گردشگری در استان برای سال جاری، تهیه و تدوین برنامه علمی و کارشناسی در زمینه شناسایی و استفاده از جاذبه های این بخش در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان در سطح تمامی شهرستان های تابعه است.
 

بازوند همچنین بر لزوم تدوین یک برنامه علمی و مدون از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منطبق با سند برنامه پنجم توسعه و با هدف رشد و توسعه صنعت گردشگری لرستان و بهره مندی از ظرفیت های این صنعت در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان ظرف سه ماه آینده تاکید کرد.
 

به گفته وی، یکی از محورهای اصلی و مهم دراین برنامه باید موضوع تعیین تکلیف مناطق نمونه گردشگری
استان و فراهم کردن شرایط واگذاری این مناطق به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این مناطق باشد.
 

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر نگهداری از جاذبه ها و آثار تاریخی و باستانی استان، افزود: توجه جدی و کارشناسی برای مرمت، حفظ و حراست از این آثار ارزشمند از جمله غار باستانی میرملاس در کوهدشت و تونل برفی ازنا و ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر داخلی و خارجی از دیگر نکات مهم و محوری در زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان است.
 

وی در ادامه به قابلیت های استان لرستان در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: وجود چشمه های آبگرم در استان، ظرفیت مناسبی را برای برنامه ریزی علمی و کارشناسی در زمینه جذب گردشگر درمانی و بهره مندی از مزایایی اقتصادی این بخش از صنعت گردشگری در استان لرستان فراهم کرده است.
 

بازوند تاکید کرد: تحقق این مهم نیز نیازمند تهیه و تدوین یک برنامه علمی و کارشناسی مدون و هدفمند است که باید با حضور و مشارکت کارشناسان و صاحب نظران این حوزه تهیه و تنظیم شود.
 

نماینده عالی دولت در لرستان همچنین تاسیس مرکز آبشار شناسی در استان لرستان را با توجه به وجود آبشارهای زیبا و طبیعی متعدد در استان مورد تاکید قرار داد.
 

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان لرستان، افزود: ایجاد مراکز علمی و کارشناسی در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله مرکز ورشو شناسی به عنوان یکی از صنایع ارزشمند و تاریخی استان در شهرستان بروجرد، نقش مهمی در رونق فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری و بهره مندی از مزایای اقتصادی آن با هدف رشد و توسعه استان لرستان دارد.
 

بازوند، ارائه برنامه های ویژه آموزشی در حوزه جذب، پذیرش و خدمت رسانی به گردشگران داخلی و خارجی در استان را از دیگر نیازهای اصلی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات