معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون استاندار لرستان گفت: در بحث فرودگاه با تلاش مدیریت ارشد استان و پیمانکاران مبلغی بیش از 530 میلیارد ریال برای تطویل باند و پاویون آن انجام شده است که امیدواریم با بهره برداری از فرودگاه پروازهای بین المللی و خارجی به ویژه پرواز حج را از خرم آباد داشته باشیم.

لرستان خبر، مجید کیانپور شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان اظهار کرد: حمل و نقل پیشنیاز و اصلی ترین اولویت برای توسعه اقتصادی هر منطقه محسوب می شود و می تواند توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه را در بر داشته باشد و لرستان نیز از این مقوله خارج نیست.

 

وی افزود: با توجه به اینکه لرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب وجود دارد در دولت جدید در بحث توسعه چهارخطه ها،حمل و نقل ریلی و توسعه فرودگاه اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته است که امید داریم با بهره برداری از این چهارخطه ها نقش بسزایی را در این منطقه داشته باشیم.

 

معاون استاندار لرستان بیان کرد:همچنین در بحث آزادراهی، آزاد راه خرم آباد- اراک یک حلقه مفقوده در مسیر شمال به جنوب کشور محسوب می شدکه با پیگیری های انجام شده این قرارداد بسته شد و توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاءعملیات ساخت آن شروع شده است که امیدواریم با بهره برداری از این مسیر حدود 50 کیلومتر کاهش مسیر از شمال به جنوب را داشته باشیم که دارای توجیه اقتصادی مناسبی است.

 

وی اظهار کرد: همچنین علاوه بر چهارخطه ها در بحث سیستم حمل و نقل ریلی مسیر دورود- خرم آباد- اندیمشک کار اجرائی آن آغاز شده است که امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

 

کیانپور افزود: در بحث سیستم های هوشمند جاده ای "آی تی اس" یکی از اهداف اصلی دولت این است که به سمت و سوی سیستم های هوشمند حرکت کنیم که با توجه به عملیات انجام شده از 10 درصد کاهش تلفات پیش بینی شده 9.7 ان محقق شده و به طور کلی ما به 97 درصد از اهداف خود دست پیدا کرده ایم.

 

معاون استاندار لرستان بیان کرد: همچنین برای امسال در بحث حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی کرده ایم که حداقل 20 درصد کاهش تلفات و خسارات را داشته باشیم که امیدواریم با همکاری هلال احمر، پایانه ها و علوم پزشکی بتوانیم این 20 درصد را تحقق بخشیم.

 

وی گفت: امیدواریم با یک برنامه ریزی مدون و اصولی میزان تلفات را در فصل تابستان به حداقل برسانیم که در این زمینه علوم پزشکی، پلیس راه، پلیس راهور و هلال احمر نقش ویژه ای را بر عهده دارند که دستورالعمل های لازم به تمام فرمانداری ها ابلاغ شده است که جلساتی را برای تشکیل ستاد سفرهای تابستانی تشکیل دهند.

 

کیانپور اظهار کرد: خواسته های ما نسبت به مسئولان حمل و نقل و راهداری این است که نسبت به کاهش سن ناوگان استان لرستان تمام تلاش و همکاری های لازم را به عمل آورند که در استان لرستان میانگین سن اتوبوس ها 8 سال و سواری ها 9 سال است که در مقایسه با میانگین کشوری که 12 سال است وضعیت بهتری دارد اما در زمینه مینی بوس ها در لرستان 30 سال و در کشور 25.6 است که نیازمند همکاری های لازم است.

 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: از مجموع جابه جایی های انجام شده در سطح کشور از 380 میلیون تن بار در کشور 5 میلیون تن و از 211 میلیون مسافر در کشور 6 میلیون نفر توسط ناوگان استان جا به جا شده است که امیدواریم با برنامه ریزی مدون و ایجاد یک سیستم حمل و نقل روان بهترین کارایی و بهره وری را داشته باشیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات