رئیس بهزیستی خرم آباد:

لرستان خبر: رئیس بهزیستی خرم آباد گفت: تعداد آمار و مشخصات زنان سرپرست خانوار شهرستان خرم آباد در سه ماهه اول سال 93، حدود 1 هزار و 420 نفر بوده که اسامی آ ن ها به فرمانداری ارسال شده است.

لرستان خبر، پریوش بیرانوند در گفت و گو با لرستان خبر اظهار کرد:  فعالیت های بسیار خوبی در سه ماهه اول سال  93، در اداره بهزیستی  شهرستان خرم آباد انجام شده است.

 

وی افزود: بازدید از منازل شبه خانواده شامل خانواده های بد سرپرست و بدون پدر و مادر، پرداخت سرمایه کار به دختران و زنان، کمک هزینه به فرزندان دو قلو و چند قلو، توزیع شیر خشک، برخی از اقدامات مهم بهزیستی خرم آباد در سه ماهه نخست سال 93 هستند.

 

رئیس بهزیستی خرم آباد تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و مناسب سازی شغلی در طی 32 ساعت، معرفی مددجویان تحت پوشش به کمیسیون سربازی برای گرفتن کارت معافیت، معرفی و ارائه گواهی به سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، بازدید از مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی شهرستان به صورت 5 روز در هفته است.

 

وی افزود: تعداد آمار و مشخصات زنان سرپرست خانوار شهرستان خرم آباد در سه ماهه اول سال 93، حدود 1 هزار و 420 نفر بوده که اسامی آ ن ها به فرمانداری ارسال شده است.

 

بیرانوند با اشاره به خدمات ارائه شده بیمه ای و درمانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خرم آباد اظهار کرد: بر اساس آمار به دست آمده در سه ماهه اول سال 93، تعداد 1 هزار و 599 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خرم آباد به بیمارستان اعزام شده اند، و تعداد 1 هزار و 560 دفترچه خدمات درمانی هم برای آن ها تعویض شده و تعداد 50 مورد هم ابطال دفترچه داشته ایم.

 

وی افزود: برنامه دیگر، برگزاری جشنواره پایان تحصیلی دانش آموزان مقطع پیش دبستانی بود، که در این برنامه تعداد 2 هزار و 500 نفر از کودکان خرم آبادی موفق به کسب پایان نامه پایان دوره پیش دبستانی شدند.

 

رئیس بهزیستی خرم آباد گفت: در اردیبهشت ماه 93، هم  اجرای طرح مانور زلزله ویژه مهد های کودک شهرستان خرم آباد را  که هر ساله برگزار می شود داشتیم.

 

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در بهزیستی خرم آباد، معرفی مددجویان به بانک ها برای دریافت وام خود اشتغالی، تهیه و تنظیم لیست هدفمندی یارانه ها، معرفی مددجویان به شرکت تولیدی خرم توکا، ارائه مشاوره های شغلی، معرفی به سازمان فنی و حرفه ای، بازدید از طرح های خود اشتغالی، را می توان نام برد.

 

بیرانوند با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث اشتغال مددجویان  تحت پوشش بهزیستی خرم آباد اظهار کرد: تعداد افراد اشتغال یافته بهزیستی خرم آباد در سه ماهه اول سال 93 در  سامانه رصد حدود 30 نفر بوده که در این زمینه در سال گذشته توانستیم با ثبت 450 نفر در این سامانه رصد، موفق به کسب رتبه اول استان شویم.

 

وی افزود: تعداد اشتغال یافتگان مراکز غیر دولتی 15 نفر، ثبت مددجویان متقاضی کار در مقاطع مختلف تحصیلی 35 نفر، معرفی برای بهره مندی از صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی 53 نفر بوده است.

 

رئیس بهزیستی خرم آباد، تصریح کرد:  از میزان 3 درصد سهمیه ای که در خصوص استخدام معلولین در نظر گرفته شده، تعداد 3 نفر از معلولان شهرستان خرم آباد در دستگاه های اجرایی استان مشغول به کار شده اند.

 

بیرانوند گفت: بهزیستی خرم آباد در سال 92، موفق به کسب عنوان های کشوری و استانی متعددی در حوزه مشارکت های مردمی و اشتغال  شده است.

 

وی افزود: از جمله این مقام های کشوری می توان به کسب رتبه سوم دفتر کمیسیون ماده 26، رتبه چهارم دفتر وام خود اشتغالی، و رتبه پنجم دفتر مشارکت های مردمی نام برد.

 

رئیس بهزیستی خرم آباد تصریح کرد: از دیگر افتخارات کسب شده توسط بهزیستی خرم آباد در سال 92، کسب رتبه اول در سطح استان در حوزه خود اشتغالی بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات