مدیرکل امور مالیاتی لرستان عنوان کرد

لرستان خبر: مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: 80 درصد درآمدها در استان لرستان مربوط به مالیات‌ها است و خدماتی که از مالیات‌ها به مردم و به ویژه شهرداری‌ها می‌رسد بسیار بالاست.

لرستان خبر، علی پورامیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: تا خردادماه امسال 39 میلیارد تومان مالیات از مردم گرفته شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

 

وی عنوان داشت: همه مردم باید بدانند آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی 31 تیر امسال است و نسبت به ارسال آنها اقدام کنند.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان ادامه داد: با توجه به  اینکه شرایط ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال گذشته متفاوت شده است و به صورت الکترونیکی در آمده است بنابراین مؤدیان باید با مراجعه به سایت ما اظهارنامه‌ها را پر و ارسال کنند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر مؤدیان بخواهند از شرایط خوداظهاری استفاده کنند علاوه بر ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی باید حتماً به ادارات ما مراجعه کنند زیرا صرف ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی مبنای توافق ما قرار نمی‌گیرد

 

پورامیدی اضافه کرد: مؤدیان باید سعی کنند با مراجعه به اداره‌های مالیاتی از مالیات قطعی شده خود اطمینان حاصل کنند و با رقم‌هایی که برای آنها مشخص می‌شود اظهارنامه‌های خود را ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز رشد خوبی در ارسال اظهارنامه‌ها به صورت مالیاتی داشته‌ایم گفت: نسبت به سال گذشته از این نظر رشد خوبی داشته‌ایم و بیش از 10 هزار اظهارنامه مالیاتی تحویل گرفته‌ایم.

 

این مسئول گفت: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا مؤدیان با مشکلات خاصی روبه‌رو نشوند.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهار داشت: سال گذشته در زمینه همه منابع 41 هزار و 977 اظهارنامه از منابع شخصی و حقوقی دریافت کرده‌ایم.

 

پورامیدی ادامه داد: مالیاتی که امسال نسبت به سال گذشته از اشخاص حقوقی یعنی همان شرکت‌ها گرفته‌ایم 26 درصد، کالا و خدمات ارزش افزوده 33 درصد، مالیات بر ثروت مانند ارث 2درصد، حقوق‌بگیران 22 درصد، مشاغل 8 درصد و مستغلات 2 درصد بوده است.

 

وی یادآور شد: امسال از نظر مالیات مستقیم نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته‌ایم و از نظر مالیات کالا این رقم به 119 درصد رشد رسیده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه شرط استفاده از معافیت مالیاتی کاشت، داشت، برداشت، مطبوعات و ... است، یادآور شد: 77 هزار پرونده مؤدیان فعال در استان لرستان وجود دارد.

 

پورامیدی بیان کرد: به نظر من بخش فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری رسانه‌ها هستند و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک بسزایی به مسئولان و عملی شدن شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است داشته باشند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات