نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

لرستان خبر: نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی روند فرودگاه ولیعصر بروجرد را بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: تنها 25 درصد از زمین فرودگاه از ابتدا تا به حال خریداری شده است.

لرستان خبر، بهرام بیرانوند صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در قرارگاه خاتم الانبیاء در بروجرد صورت گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: این فرودگاه در مجاورت سه شهر بروجرد، ملایر و نهاوند قرار دارد که اعتبارات لازم برای ساخت این پروژه بسیار ضعیف است و ساخت این فرودگاه تنها با مشارکت بخش خصوصی میسر است.

 

وی در خصوص روند اجرایی آزاد راه خرم‌آباد به اراک افزود: آنچه که انتظار می‌رود، از مسئولان این است که با طراحی و بررسی مسیر آزادراه تلاش شود، تا در صورت امکان فاصله آن با شهرستان بروجرد از باب نزدیکی حفظ شود.

 

بیرانوند بیان داشت: ایجاد این آزادراه در فاصله زیاد با بروجرد باعث بن‌بست شدن این شهر و قرار گرفتن در تنگنای اقتصادی برای بروجرد و ایجاد مشکلات در آینده می‌شود.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره ساخت راه‌آهن در بروجرد افزود: بودجه سالیانه دولت برای راه‌آهن کشور بیش از هزار میلیارد تومان است و برای ایجاد راه‌آهن دورود، بروجرد، خرم‌آباد حداقل چند هزار میلیارد بودجه لازم است و ساخت این پروژه فقط به دست قرارگاه خاتم الانبیاء میسر است و در غیر این صورت به نتیجه نمی‌رسد.

 

بیرانوند در ادامه افزود: اگر سرمایه‌گذاران داخلی در بخش ریلی کشور بتوانند سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشند، ساخت راه‌آهن در بروجرد نیز دور از دسترس نیست.

 

پروژه آزادراه خرم‌آباد ـ اراک به طول 134 کیلومتر بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات