مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: میراث فرهنگی لرستان در سه ماه نخست امسال تعهد ایجاد 101 شغل را داشته است، این در حالی است که در این مدت 108 فرصت شغلی به صورت مستقیم در استان ایجاد شده است.

لرستان خبر، عبدالرضا مهاجرینژاد دیشب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایهگذاری لرستان در خرمآباد، با بیان اینکه میراث فرهنگی لرستان تعهد دارد تا پایان سال‏ جاری 459 شغل در زمینههای مختلف ایجاد کند که در این خصوص همه تلاش خود را به کار میگیرد، چراکه در استان لرستان بیکاری بزرگترین معضل مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از این طرح‏ها احداث هتل امیر کبیر بوده است که با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث شده است و 23 فرصت شغلی در آن ایجاد شده است، ادامه داد: در این تعداد طرح اجرایی شده پنج مجتمع پذیرایی گردشگری وجود دارد که هر کدام برای این استان یک زیرساخت محسوب میشوند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: ایجاد یک سفرهخانه صنعتی در استان لرستان سه میلیارد ریال هزینه داشته است، در حالی که 10 نفر را مشغول به کار کرده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه احداث یک سفرهخانه سنتی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر بوده است، ادامه داد: یکی دیگر از این طرحها که احداث یک مجتمع پذیرایی است، با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال 10 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

مهاجری‌نژاد عنوان داشت: در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی میراث فرهنگی استان لرستان 40 نفر را مشغول به کار کرده است که این فرصتهای شغلی با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد ریال ایجاد شدهاند.

 

وی در پایان با بیان اینکه این تعداد فرصت شغلی شامل احداث هتل، مجتمعهای پذیرایی، سفرهخانههای سنتی و ... در استان لرستان هستند، ابراز کرد: امیدواریم این طرحها در لرستان ادامه داشته باشند و بانکها نیز در این راستا حمایت لازم را از مجریان طرح انجام دهند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات