رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

لرستان خبر: رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: بانک‌ها متاسفانه هیچ کمک مالی از بخش اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان انجام نداده‌اند. تنها کمک بانک‌ها درخواست پیش پرداخت بوده‌ است و تمایلی به همکاری با سیستم تولید نداشته‌اند.

لرستان خبر، حسین سلاحورزی ظهر امروز در همایش صنعت، معدن تجارت لرستان گفت: در سال‌های اخیر وضعیت تولید در استان لرستان وضعیت مطلوبی نداشته و طبق آمارهای بررسی شده، نشان می‌دهد، در سه دوره زمانی 70 تا 80، 80 تا 90 و 80 تا 92 بنگاه‌های زود بازده توقف کرده‌‌اند و این حجم عظیم بنگاه‌ها با رکود و توقف مواجه شده‌اند.

 

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: بیشترین واحدهای تولیدی که به مرحله توقف و ورشکستگی رسیده‌اند، در بازه زمانی سال‌های 85 تا 92 بوده‌اند.

 

این مسئول عنوان داشت: همه ما می‌دانیم که در مقیاس شهری حاکم بر کشور موضوع تحریم، موضوع بالا رفتن قیمت ارز و همین طور یارانه‌ها بوده‌اند که امروزه باعث مشکل درحوزه اقتصادی شده‌اند.

 

سلاحوزری تصریح کرد: امروز بنگاه‌های زودبازده نیازمند به افزایش نقدینگی هستند که باید مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

 

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: طی سال‌های گذشته ما با مشکلاتی در زمینه نقدینگی پولی در بخش اقتصادی و ... مواجه بوده‌ایم که این امر باعث شده، در این زمینه مشکلاتی به وجود بیاید.

 

سلاحورزی مطرح کرد: بیشترین میزان رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی لرستان مربوط به هشت سال گذشته بوده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: در سال‌های اخیر حداکثر کمک و مساعدت بانک‌ها این بود که تسهیلات بنگاه‌های تولیدی را تقسیط کنند.

 

این مسئول عنوان داشت: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی لرستان اولویت اول مدیریت ارشد استان است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات