امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه 95 درصد درآمد حاصل از اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت نقدی و در قالب پرداخت نقدی به مردم مصروف می‌شود، گفت: اجرای این طرح در عمل به ضرر مردم است.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعطیلی یا نیمه تعطیلی حدود 50 درصد از واحدهای تولیدی فعال بروجرد را به معنای نبود حمایت از سوی دولت در بخش تولید و بخش خصوصی دانست و افزود: مدیران واحدهای تولیدی که نقش عمده‌ای در رونق تولید داخلی و تقویت اقتصاد کشور دارند، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی بیان داشت: در مرحله اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قرار بود، 30 درصد از درآمد حاصل از اجرای این قانون به بخش تولید اختصاص یابد که این وعده محقق نشد.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: این درحالی است که با بالا رفتن هزینه‌های تولید، نرخ محصولات واحدهای تولیدی ثابت مانده و موجب شد، بسیاری از کارفرمایان واحدهای تولیدی از ادامه فعالیت بازمانده و متضرر شوند.

 

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: بالا بردن نرخ محصولات تولیدی نیز مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها که چندی پیش و در زمان دولت یازدهم انجام شد، دولت تاکنون به وعده خود در حمایت جدی از تولید جامه عمل نپوشانده و صاحبان واحدهای تولیدی سهمی از اجرای این قانون دریافت نکرده‌اند.

 

ترابی با اشاره به اینکه 95 درصد درآمد حاصل از اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت نقدی و در قالب پرداخت نقدی به مردم مصروف می‌شود، گفت: اجرای این طرح در عمل به ضرر مردم است.

 

امام جمعه بروجرد تنها راه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش تولید داخلی را مقابله با بحران بیکاری عنوان و تاکید کرد: دولت باید با حمایت عملی از صاحبان تولیدی، موانع موجود برسر راه تولید را مرتفع کرده و از این طریق به کاهش آمار بیکاری کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام ترابی کمک به تولید را به منزله حمایت تواًمان از کارگر و کارفرما دانست و اظهار کرد: بخش اعظم تقویت اقتصاد توسط این دو قشر صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته تشکل‌های کارگری در مقابل تشکل‌های کارفرمایی قرار داشتند، گفت: امروزه این دو تشکل با همکاری و تعامل فی مابین قدم‌های مثبتی برداشته‌اند.

 

ترابی با تاکید بر حمایت از صاحبان کارگاه‌ها، خاطر نشان کرد: نمایندگان تشکل‌های کارگری باید با جدیت مطالبات خود را پیگیری و حقوق کارگران را استیفا کنند.

 

امام جمعه بروجرد ادامه داد: البته قانون کار نیز به گونه‌ای ترسیم شده که توجه و حمایت همزمان به کارگران و کارفرمایان را در دستور کار قرار داده است.

 

حجت الاسلام ترابی سرمایه‌گذاران را ایثارگران عرصه اقتصاد دانست و ادامه داد: این افراد علی‌رغم وجود مشکلات و کاستی‌های عدیده، سرمایه و انرژی خود را در راه تولید کشور به کار گرفته و در این عرصه فعالیتی جهادی دارند.

 

وی مشکل سرمایه در گردش را از مهمترین دغدغه‌های صاحبان واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: امید است، با تلاش جدی و عملی مسئولان در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی باشیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات