رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

لرستان خبر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: تفاوتی که امسال با سال گذشته وجود دارد، این است که امسال دستگاه‌های نظارتی هم حضور دارند و پای کار هستند.

لرستان خبر، حسین سلاح‌ورزی صبح امروز در جلسه‌ هیئت نمایندگان این اتاق در خرمآباد در خصوص چالش‌های موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان لرستان اظهار داشت: مرحله به مرحله زمینه‌ پرداخت تسهیلات مصوب سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به لرستان در حال انجام است و این تسهیلات به زودی به واحدهای دارای شرایط لازم پرداخت میشود.

 

وی عنوان داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که بیشتر واحدهای تولیدی در استان لرستان بدهی معوق دارند که بر اساس آن امکان استفاده از این تسهیلات برای آنها فراهم نیست.

 

این مسئول افزود: این موضوع هم در کمیته‌ حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و هم در شورای گفتوگو دولت و بخش خصوصی لرستان مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته که منجر به تصویب دو مصوبه در همین رابطه شد.

 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که کمیته‌ تعیین‌تکلیف واحدها با رویکرد تفکیک واحدهایی که بر اثر سوءمدیریت بدهکار شده‌اند، از واحدهایی که در واقع خود نقشی در بدهکار شدن‌شان نداشته‌اند و بیشتر از ناحیه‌ عوامل بیرونی آسیب دیده‌اند، تشکیل شود و در نهایت تصمیمات این کمیته را بانک‌ها نیز باید عملی کنند

 

سلاح‌ورزی با اشاره به جایگاه اتاق خرم‌آباد در کشور گفت: خوشحال هستیم که نظر اعضای هیئت رئیس اتاق ایران به اتاق خرم‌آباد مثبت است و حضور رئیس اتاق خرم‌آباد به عنوان نماینده‌ اتاق ایران در کمیسیون صنایع مجلس و نماینده‌ تمام اختیار در وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان این اعتماد است.

 

وی خطاب به اعضای هیئت نمایندگان اتاق خرم‌آباد ادامه داد: علاوه بر جایگاه مشاور رئیس گمرک ایران، در پی حضور دادستان کل کشور در اتاق ایران و پیرو تشکیل کمیته‌ مشترک قضایی با حضور وی و با توجه به اقدامات مثبت کمیته‌ حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در لرستان، نماینده‌ شما به عنوان یکی از سه نماینده‌ اتاق ایران در این کمیته معرفی شد.

 

سلاح‌ورزی به تغییرات در مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و همچنین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که مدیران جدید این دو دستگاه با توجه به اشرافی که به حیطه‌ کاری‌ خود دارند، در زمینه‌ بهبود فضای کسب و کار استان منشأ تغییرات مثبتیشوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات